Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under september 2012

Va?

Av Aamor & Tina - 22 september 2012 18:33

Vi har sovit gott i natt, matte släckte nattlampan redan 23.05 och sen sov vi ända till klockan 8, så skönt det var och så är vi lediga för det är ju helg!

Var inte direkt på humör att gå ut för jag hörde nog hur matte muttrade om att det var blötväder, hon använde visserligen ett annat ord men det tänker jag inte säga här, hihi!

Vilket som så måste jag ju ut så vid 10.30 gick vi och då sa matte att vi skulle till syrran, okej tänkte jag och gick gladeligen dit för det är ju helg och matte ska ingenstans!

Va, men matte var ska du?

Hon gav sig iväg och lämnade mig hos syrran.

Tydligen behövde hon shoppa lite och handla nått speciellt till en dag nästa vecka, vi ska nämligen hälsa på mattes kusins son, äntligen!

Lite vett hade hon allt ändå för hon kom hem med en del saker till mig också, hon passade på att köra inom TEBA och shoppa lite där och det gillar jag, det mesta för den där tovutredaren liknade nått tortyrredskap så den kan hon använda på sig själv!


Matte tog en tur med mig och Affi, det regnade inte just då så det gäller att passa på. Egentligen ville jag inte gå ut för jag tuggade på ett tuggben jag fått av matte men jag tog det med mig och det märkte syrran och hon försökte sno det flera gånger under rundan men jag hade tur för det hade snurrat in sig i min mustasch så hon såg inte det riktigt, hihi!


Fick åka bil hem sen och det är bara toppen, trodde att Peggy var i garaget men där var ingen mer än vi så vi gick hem och då kom hon och kelade, jag försöker pussa henne hela tiden men hon står inte still så oftast träffar jag hennes nacke istället för munnen, hihi!

 

Jag får nog vila mig lite nu (gammal bild).

Av Aamor & Tina - 21 september 2012 17:29

Jippie det är fredag idag och kan det bli mycket bättre!

Ja, jag har fått en Blogg Award av Kjelle Bus, tack så mycket!

 

Tydligen ska man dela ut den till 5 vänner men många har redan fått den av mina vänner så jag gör som jag brukar!

Grattis till alla som är mina bloggvänner, jag gillar er alla jättemycket så.... Var så goda!


Jag har haft en bra dag hos syrran, mattemor var på rymmen ett tag, rätt länge men desto gladare blev vi när hon kom hem igen!

Matte sa att antingen hade vi busat mycket eller så hade jag gnuggat huvudet i alla mattor som finns där för jag hade håret hängande ner i ansiktet, hihi! Tänker inte avslöja vad jag gjort!


Matte hämtade mig och sen gick vi hem, som tur var regnade det inte just då så vi satt ute en bra stund, Ollie kom och kelade lite - med mig först och sen med matte!

Tofsen är omsatt och jag fick gosat mycket med matte på trimbordet, är så mysigt när hon säger att jag är hennes lille ponke, hihi!

Nu ska vi snart äta för matte håller på med mat, kanske jag vill ha nått men det får vi se då.

Sen ska vi inte göra mycket mer än att njuta av fredagskvällen!


Trevlig helg alla!

 

Från augusti! 

Av Aamor & Tina - 20 september 2012 17:43

Visst behöver man mycket sömn!

Jag och matte har sovit så gott i natt och det behövdes nog, matte vaknade 3 minuter innan klockan drog igång och det tycker hon om.

Hos syrran har det blivit mer sömn, i fönsterkarmen, på bordet, i en av sängarna och i stolen vid köksbordet.

Syrran har sovit lika mycket!

Fast vi var vakna ett tag när mattemors syster kom på besök, henne gillar vi jättemycket och vill hälsa och pussa på henne så vi nästan får henne på fall, hon är van nu så hon håller i sig när vi kommer, hihi!


Matte var sen, 40 minuter och det är väldigt mycket när jag ska sitta och vänta för att kunna ge henne en leksak och puss.

Fast hon hade passat på att shoppa lite och sen varit henna med sakerna först. Kaffet var billigt så hon använde sin kupong från ICA och köpte det till matteföräldrarna, matte är ingen stor kaffedrickare, kanske ett par koppar/månad om ens det.

Det märkliga var att hon kom ihåg att klippa ut lappen på billigt kaffe, hihi!


Inga katter ute för det är tråkigt väder, sol och regn om varannat, hur trist som helst!

De kanske är ute nästa gång jag ska ut om det ät torrväder då!

 

Gammal bild från 2010!

Av Aamor & Tina - 19 september 2012 18:14

Igår kväll var min mage lite eller ganska mycket ur balans för matte fick springa ut med mig massor av gånger och när vi kom in igen blev det duschen varje gång - jag är Aamor, hunden med den renaste baken, hihi!

Vi var ute strax innan 22 sista gången och när matte la sig ville jag upp i hennes säng så hon lyfte upp mig.

Finns inget härligare än mattes säng att gosa i när jag är lite blöt, hihi. Fast nu ville jag nog mest vara nära henne, bäddade ner mig vid hennes fötter och sen låg jag där till 00.06, då ville jag ner så matte vaknade och lyfte ner mig.

Kan hoppa upp och ner själv när jag vill men jag kände inte för det just då.


Idag var mattefar och Affi uppe så tyvärr blev det inget sänggosande där idag.

Matteföräldrana påstod att jag varit pipig och gnällig hela dagen, matte tror att det var för att jag var hungrig, åt inget igår och jag ville inte ha nån mat hos syrran men jag slutade när jag fick lite torkad kycklingfilé, det är ju mat också.

Jag åt mitt torrfoder när jag kom hem med några få bitar, väldigt små om jag får säga mitt, bacon men det var gottigt.

Matte lagade mat och jag höll ett vakande öga på henne ifall hon tappade nått men tyvärr, jo en svamp bit men den kunde hon behålla själv.

 

Nu ligger jag och sover men först var jag tvungen att berätta för matte vad hon skulle skriva till mig!



Av Aamor & Tina - 18 september 2012 18:00

Har inte väckt matte i natt utan vi har sovit så gott, synd bara att klockan startade 06, hihi!

När vi kom till syrran i morse var huset helt mörkt men matte trodde att mattefar var ute med Affi och att mattemor fortfarande sov men gissa om att vi blev förvånade, hihi! De sov gott alla 3, hihi!

Godmorgon sa vi och matte lyfte upp mig till dom i sängen och sen körde hon till jobbet.

Vi gick upp strax efter det men så härligt det var.

Matte har länge sagt till dom att de inte behöver gå upp utan att hon bara kan släppa in mig, kanske de gör det fler gånger, hoppas det i alla fall, hihi!


Mattefar har suttit i uterummet och lyssnat på bok och Affi har legat uppe i hammocken men jag låg på mattefars fötter så han inte frös om dom, så snäll jag är, hihi!

Varit en lugn dag hos syrran. Har varit rätt okej väder men det har blåst en del. Lite regn på morgonen och just nu regnar det igen.


Matte behövde handla lite, min torkade kycklingfilé var slut så det var väldigt nödvändigt om jag får säga mitt att hon handlade idag!

Satt ute på stenen ett tag men inga katter syntes men så kom katternas matte och när hon kallade kom några av dom, vad lycklig jag blev när de samlades runt mig!

Tyvärr började det regna med stora droppar och då ville varken matte, deras matte eller nån av katterna vara ute så det blev till att gå in!


Nu ska jag sova en stund medan matte håller på med datorn ett tag, älskar att sova under skrivbordet ju, full koll på matte då!

 

Gammal bild!

Av Aamor & Tina - 17 september 2012 18:27

Jag väckte matte lite väl tidigt i morse, 04.15, jag behövde gå ut så matte masade sig ur sängen och så gick vi ut.

Fick duschat bakdelen när vi kom in igen och sen la sig matte igen, hon hade piggnat till lite då så hon tog med sig sin ljudbok och sen lyssnade hon, kanske hon slumrade lite strax innan klockan drog igång.

Jag låg uppe hos matte i ca 1/2 timme efter att vi kommit in men det var bara för att torka baken torr i hennes sängkläder, hihi!


Matte sa att jag skulle få åka bil till syrran och det är ju en sak som jag älskar men idag ville fler åka med.

Peggy kom gåendes när matte öppnade garaget och efter lite kelande öppnade matte bildörren och skulle släppa in mig och då frågade Peggy "får jag följa med?", hon ville nämligen också hoppa in i bilen men matte den fisen tyckte inte att det var nån bra idé!

Peggy stack iväg när matte startade bilen, hoppas hon inte är sur på mig nu när matte var så taskig.


Vi har haft fint väder idag så vi har varit ute i vår hage en hel del, härligt med sol.

Synd om matte och hennes kolleger för de har varit inne nästan hela dagen, de var på en föreläsning hela dagen.

Matte sa att det gjorde inget för det var bra och hon var ute och luftade sig i pauserna.


Jag berättade för matte igår att jag ville ha godiset som finns i en skål på soffbordet men istället för att ge mig det direkt kom hon med kameran och filmade, suck! Märkte det inte direkt men när jag gjorde det stack jag hihi!


 

Av Aamor & Tina - 16 september 2012 16:35

Ajdå, den där kycklingen jag åt igår ville ut tidigt, hihi! Sen har den velat ut flera gånger under dagen.

Redan klockan 07 sa jag till matte att jag ville gå ut, hon var lite vaken men det var inte mer heller. Hon var inte på humör heller att sitta ute och kolla om katterna var ute men jag hade lite katt-tur för precis innan vi gick in kom Peggy och Chandioch bägge ville ha lite morgongos!

Matte sa att hon fortfarande var trött så hon la sig igen men med en bok på engelska i örat, själv kröp jag in under sängen och somnade om, matte slumrade också lite då och då men hon sa att hon hört boken innan fast på svenska så hon vet vad som händer så det gjorde inget.


Tog en sväng på förmiddagen till syrran för matte hade fått en hel kasse med plommon av våra grannar som har koloni och hon kan omöjligt äta alla så matteföräldrarna fick halva kassen.

Syrran ville inte gosa med min matte för hon trodde nog att hon skulle få bada en gång till, är hon en riktig tramsa, hihi!

Varit hemma ett tag nu, matte har kört igång tvättmaskinen och bäddat rent i sängen, ska kanske kolla in den senare, hihi!

Fick besök av en av mina små tvåbenta kompisar, hon sålde lite från jultidningarna och matte handlade två saker. Jag tyckte att hon gick hem igen för snabbt men man får ju inte alltid som man vill!


Eftersom många tyckte att jag tigger snällt så sa matte att hon skulle tvinga mig att visa videon igen när jag tigger godis, så snällt, hihi!


 


Av Aamor & Tina - 15 september 2012 17:52

Jag väckte matte några gånger under natten, ville inte ut eller så men däremot ville jag ha lite gos eller i alla fall hennes hand så jag var säker på att hon var där hon skulle!

Somnade om efter varje gång, matte vaknar ju inte helt som tur är för annars hade hon nog blivit lite gnällig(are), hihi!


Gick ut vid 8-tiden men tyvärr såg jag bara en katt som jagade några torra löv, blåser rätt så mycket idag och regnar lite då och då. Har ändå klarat mig från att bli blöt.

Vid 11-tiden gick vi till syrran, jag var lite tveksam till att gå dit men matte lovade att hon inte skulle lämna mig där och sen att jag skulle få se syrran "plågas" lite, hihi och då hängde jag med.

Jag ville upp nästan direkt för jag tänkte sova på stolen nedanför fönstret och där var extra mjukt idag för där låg 3 kuddar förutom den stoppade sitsen, passar en Prins, hihi!

Först fikade de tvåbenta och sen fixade matte lite med flaskor, handdukar och lite annat, Affi höll ett vakande öga på henne och när matte kom och sa "kom till mig Affi" så stack hon! Fast hon är inte lika smart som jag är för hon la sig under nått där hon ändå var lätt att lyfta upp från, hihi! Hon behöver nog en kurs i smitning!

Affi skulle alltså bada och sen bli snygg och det vill jag lova att hon blev och gott luktade hon!

Själv låg jag och vilade på stolen under hela tiden och en stund efteråt också för att slippa på skulden för hennes bad, hon brukar skylla på mig efteråt, hihi!


Matteföräldrarna bjöd oss på middag/kvällsmat, kyckling och potatisgratäng. Jag och Affi åt kyckling så det stod nästan ut ur örnonen på oss - så gott!

Matte får nog springa ut med mig ett antal gånger i morgon men det gör hon så gärna, hihi!


Igår pratade matte med min kära bloggvän Julia och jag ville också snacka eller kanske jag bara ville passa på tigga extra godis när matte var i telefonen, hihi. Har liksom lärt mig det där, hihi!

 

Så här satt jag och tiggde fast jag lät också (lite), gammal bild dock!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards