Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

Suck!

Av Aamor & Tina - 6 oktober 2012 17:29

Ojojoj, ni skulle hört hur matte lät i morse när hon vaknade, hon lät som en - ja jag vet inte vad men tydligen lossnar det nu i halsen även om hon har en del torrhosta.

Hon säger att det känns som skiten krackelerar som finns i luftstrupen på henne, värst tydligen på morgonen.


Vid 11-tiden kom det en kille och lämnade vår nya TV och han ställde in alla kanalerna och visade matte hur den fungerade och sen fick matte en lapp av honom så hon kunde betala in pengarna till affären för TV.n

Tyckte att killen var här för kort stund så jag tog ett snack med matte när han gått men hon sa att han skulle jobba vidare.


Träffade på Peggy när vi gick en runda, hon höll till på parkeringen så matte sa till henne att gå hem men hon ville inte göra som matte sa.

Matte sa till Basti en dag när hon såg honom där vi kastar sopor att han skulle gå hem och ta Simba med sig för det var ingen lekplats för små katter och de gjorde som matte sa. Värsta var att Basti var inne i kontainern där vi kastar papp.

Matte ska snacka med hans matte när hon kommer hem.


Eftermiddagen har vi, suck, gjort nått jobbigt!

Det började med att jag såg matte byta ut handduken på mitt trimbord och då stack jag men jag hörde henne blanda vatten och schampo och balsam (inte ihop) och sen bar hon in mitt badkar i badrummet.

Efter det blev det tyst så jag kom fram efter en halvtimme och då kollade hon på DVD så jag la mig och tänkte att inget skulle hända men jag bedrog mig, suck!

Efter 1,5 timme ställde matte sig vid fönstret och sa hej till en fågel och jag blev ju nyfiken så jag ville upp och kolla och där ute gick en stor fiskmås eller en trut och plockade i gräsmattan.

Det var intressant men däremot var det kört för mig!

Hamnade i badet och allt som hör det till men mellan badet och trimbordet satt jag nästan 2 timmar i mattes famn invirad i badlakan!

Gick ut en sväng när vi var klara och det är så härligt att springa när pälsen är utredd. Tyvärr fastnade lite av nr 2 i pälsen så det blev hihi bakläxa på det, blev en rumpdusch.

 

En annan gång jag satt invirad efter ett bad! 

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

6 oktober 2012 18:15

Tänk att matte lyckades denna gången med å du hamnade i badbaljan *fniss*
Säkert blev du jättefin efteråt!
Ni får ha en trevlig lördagskväll! Synd att det inte går att sända lite trattisar med SMS till matte, jag hade gärna gjort det! ;-)

=^.^=

Kram och nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

6 oktober 2012 18:31

Ja jag får skärpa mig och vara mera på min vakt när jag anar bad!
Samma till er!

 
Ingen bild

Melody

6 oktober 2012 18:36

Badbalja har jag aldrig råkat ut för! Jag hamnar i duschen! I kväll har jag varit
ute och sprungit runt, runt med matte i trädgården och blev lika våt som om jag
hade duschat. Så blött här efter en hel dags regn, men någon timme sol hann vi få till slut.
Ha en bra lördagskväll!
Puss från Melody

Aamor & Tina

6 oktober 2012 18:49

Duschen använde jag också men vi har bara en hörna så matte fick ont i ben och rygg så hon köpte ett booster bath till mig och det är bättre höjd för henne. annars blir det dusch där för vattnet rinner undan hela tiden.
Regnet hade vi igår, usch säger jag bara!

 
Laika

Laika

6 oktober 2012 18:40

Kanske, kanske kan det vara så att du egentligen tycker om bad lite grann i alla fall, eller kanske kan stå ut med det när du vet vilket mys som väntar efteråt? Kanske är det därför du "råkar" gå med på att låta matte tro att du "åkte fast"? Så tror jag ialla fall :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 oktober 2012 18:46

Kan kanske vara så, har egentligen inget emot det men jag måste bara protestera lite, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

6 oktober 2012 20:52

Men Aamor då , gick du på din mattes lurendrejerier denna gången också ??!!
Stackars , stackars dig !
Låter farligt att den där grannkatten var nere i en container !
Bra att din matte ska prata med ägaren !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

6 oktober 2012 21:15

Ja jag är nog rätt så lättlurad, suck!
Ja det låter inte alls bra att han hoppar ner där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards