Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Lite av varje!

Av Aamor & Tina - 14 oktober 2012 17:49

Tja sovmorgon kan jag väl inte påstå att det blev i dag precis för jag väckte matte strax efter 7 och då ville jag att hon skulle lyfta upp mig i sängen, hihi!

Har fått lite smak på att sova lite i mattes säng nu och det gjorde jag i gårkväll också, hoppade ner nån gång under natten och matte gillar inte att jag själv hoppar upp och ner när det är mörkt så nu har hon skaffat en sak till mig!

 

Matte tänker måla om den och sätta på en ny matta men den får se ut så här tills dess.

Denna trappa gjorde mattefar till de två hundarna de hade förut så de kunde gå upp och ner i deras säng, den är nog från 1990. Nu ska jag prova och se om jag kan ha den för att gå upp och ner!


Det har hänt lite av varje idag. Jag och matte körde mattefar till kyrkogården för att sätta nya blommor för de andra hade fryst, sen var vi och tankade bilen för matte lånade deras bil igår när de körde, mattes är för liten.

Senare busade jag med syrran och sov en stund. Matte och matteföräldrarna beställde pizza och jag blev lite småsugen så matte tog lite av skinkan och smulade det över mitt torrfoder och allt slank ner - mums!


Det har regnat hela dagen och det är så trist för jag blir ju så blöt bara jag sticker ut huvudet genom dörren.

Har fått en ny tofs eller rättare den har blivit omsatt för syrran hjälpte till att göra ny frilla på mig, en tofs stod rakt upp, hihi!


Matte köpte några pappburkar igår, 4 runda i olika storlekar (paketet var så) och 4 mindre i olika former, hon tyckte de var så fina men det var nog bara för där var en Shih Tzu på bilden!

 

Matte säger att den ska föreställa att den är från 1920-talet men då måste den var från Kina för Shih Tzu hade inte släppts ut därifrån då, hihi! Min ras kom inte till väst förrän i början av 1930-talet, en liten fotnot!

Vilket som så är den jättesöt!


 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

14 oktober 2012 18:52

Vilken fin trappa du fick. NU kan du klättra upp och ner själv när du vill och behöver inte väcka matte!
Askarna är jättesöta, men de tog i ordentligt när de målade skorna.
Den ser JÄTTESTOR ut mot allt de andra.
Visserligen är ni rätt så små, men nog är skorna för stora om man jämför med resten... *fniss*
Ha en lat kväll, ni har jobbedag imorrn :(

=^.^=

Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

14 oktober 2012 18:56

Ska bara lära mig använda trappan, hihi!
Jo vi är nog lite större än ett par skor, matte säger att hon vill i alla fall inte ha ett par så tunga skor på sig, hmmmm undrar om hon tycker jag är tung då, hihi!
Jobb redan isch fast det är snart helg igen!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

14 oktober 2012 23:27

jamars s å bra att du kan gå upp och ner själv nu, så du slipper väcka matte på nätterna när du vill upp till henne i sängen.
Fin är din trappa iaf, mjau
Jamar som hjuliahullerombuller, skorna ser väldigt stora ut, HMPF

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

15 oktober 2012 06:36

Det är bra men jag måste lära mig att gå i den självmant, vill inte riktigt än för den är lite läskig!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

14 oktober 2012 23:41

Vilken fin trappa du fått Aamor !
Tror den kommer att passa dig purrfekt :)
VÄLDIGT söta burkar som din matte hittade där på det fyndiga varuhuset Ge-kås :D

http://kjellebus.blogpspot.com

Aamor & Tina

15 oktober 2012 06:35

Har provat trappan några gånger nu men den är allt lite läskig än.

 
Laika

Laika

15 oktober 2012 10:48

Men WOW Aamor, nu ska jag skälla på min matte och husse. Du skulle se min så kallade trappa, suck alltså. En gammal fruktlåda vänd upp och ner med en filt på. Varför har jag aldrig fått en sån där trappa??? Lyllo dig :) Det är jätteskönt och bra att ha en trappa så man lätt kan komma upp och ner i mörkret när man dessutom är trötter :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

15 oktober 2012 17:16

Ja jag är ganska glad för den och just nu håller matte på att måla om den och så ska hon lägga på en ny matta, jag ligger i sängen och övervakar det hela, ville nosa i målarburken men matte sa att jag inte fick göra det och knuffade bort mig!
Ny bild kommer när den är klar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards