Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Grått!

Av Aamor & Tina - 25 oktober 2012 17:33

Vad mörkt det är nu på morgnarna, känns som det är alldeles för tidigt att vara ute.

Jag var uppe i sängen och hälsade på mattemor när jag kom till dom och sen ner igen för att hälsa på mattefar, syrran tyckte att jag var ofin som var uppe i hennes säng och gnuggade nosen och pussade hennes matte.

Tagit det lugnt även idag, jag och syrran sov när matteföräldrarna tittade på The Closer, en serie de lånat av min matte.

Men helt plötsligt ville inte syrran sova mer och egentligen visste hon nog inte riktigt vad hon ville för hon började störa sig, efter en stund hängde jag på för det blev kanske godis men icke.

Mattefar ville släppa ut oss i vår hage men vi upptäckte att där var blött på trädäcket så det kunde han bara glömma, han tog då oss i koppel och gick ut andra hållet men vi var inte speciellt nödiga, hihi!

Mattefar och Affi blev lite ovänner och då slutade hon med sitt störiga sätt.


Matte kom och då busade vi tre lite och det är kul, vi blev hungriga när de sen åt för matte fick mat där idag.

Jag åt torrfoder med lite korv på, sorterade kraftigt men sen åkte de flesta torrfoder bitarna ner ändå.

Syrran åt av mitt torrfoder och sen åt hon lite potatismos och några bitar korv.

Vi gick hem och det blev bara en en kort titt efter katterna för det började regna, trist.

Idag har det varit grått och regnat till och från i olika mängd.

Nu är det bara en dag kvar att jobba för matte denna vecka och det gillar jag, hihi!


Matte tog kort på mig igår när jag somnat efter maten, jag la mig i dörröppningen så jag skulle märka när matte gick mellan rummen!

 

Ser ni mitt lilla pip-hjärta? Det är en av mina favoritleksaker.

Sen en närbild, matte gillar mina långa ögonfransar, de är långa!

   

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

25 oktober 2012 18:22

Du är så söt där du ligger! Det är nog de långa ögonfransarna som gör att du sover så mycket...
Tungt för ögonlocken att hålla upp dem *fniss*
En jobbedag kvar, sen är det HELG!!!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 oktober 2012 18:29

Så är det nog, ska i alla fall säga det till alla som säger att jag sover mycket, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

25 oktober 2012 18:53

Du är så söt! Visst är man lite seg när det bara är grått och mörkt.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

25 oktober 2012 19:12

Extra seg är man nog ja!

 
Laika

Laika

25 oktober 2012 22:45

Ja men visst, man ska ligga så man ser bäst åt alla håll och märker precis allting som händer. En väldigt fin pip tycker jag, ser tuggvänlig ut :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

26 oktober 2012 06:36

Den är precis lagom att ha i munnen och vända runt och pipa lite med så den är perfekt!

 
Frasse

Frasse

26 oktober 2012 16:12

Hehe, jag gillar också att ligga i dörröppningar, då har man stenkoll på allt som händer! Visst är det skönt när fredagen kommer, äntligen får man den mystid man längtat efter hela veckan :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

26 oktober 2012 17:48

Åh ja det är så härligt att det äntligen är fredag!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 oktober 2012 20:54

Man ser ju nästan inte vad som är fram och bak på dig Aamor *fniss*
Här "uppe" sken faktiskt solen igår emellan molnen :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

26 oktober 2012 20:57

Det lite mer runda i ena ändan är huvudet, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards