Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Ingen ordning!

Av Aamor & Tina - 13 november 2012 20:59

Var lite slö i morse när jag skulle iväg men fördelen är jag jag kan ju sova vidare hos syrran!

Sen har inte vädret varit så uppiggande för det har varit grått och trist hela dagen.

Har mest passat på att vila och sova, syrran försökte på en massa sätt att få igång mig men till sist tröttnade hon nog men först efter att hon kastade en pipleksak på mig, vilken fräckhet!


Det är ingen som helst ordning på matte för inte nog med att hon jobbade hela 50 minuter längre än vad hon skulle för hon var på möte utan sen efter att vi bara varit hemma en timme skulle hon iväg igen!

Vi gick bort till matteföräldrarna och sen gav sig matte, mattefar och grannen mittöver iväg på ett annat möte.

Kommunen vi bygga på en bit parkmark, antingen villor, radhus eller höghus och då vill de öppna upp en väg mellan två vägar så det blir ett U men det innebär att det blir mycket mer trafik och många kommer att köra runt och även parkera på vägen för det är närmre höghusen som finns där redan. Dels går där mycket barn som ska gå till skolan och sen går ju jag där varje dag. Vi vill ha kvar det som det är så kan de bygga på annan mark som är större och inte påverkar just de vägarna, barnen och mig!

Matte var borta i 2 hela timmar!!


Nu är vi i alla fall hemma sen en timme och jag har legat i soffan brevid matte med huvudet i hennes knä men hoppade ner för en stund sen, blev lite för varm.

Träffade Peggy och det kändes som en hel evighet sen jag mötte henne nu, hon fick en puss mitt på munnen!

 

Gammal bild på Peggy och mig!

 
 
Rebellen Penny

Rebellen Penny

14 november 2012 00:15

Det låter allvarligt, har din matte glömt dricka tillräckligt mycket med kaffe? För när det händer så kan tvåbeningar bli liite virriga och tappa konsten att hålla sig till rutinerna.. Allvarligt sånt där.

Nosbuffar och Gos <3

http://skyggisfamiljen.blogspot.se

Aamor & Tina

14 november 2012 06:34

Hon dricker väldigt sällan kaffe, kanske ett par gånger i månaden så det är nog för lite. Kan det hjälpa henne att hålla tiderna hem till mig, hihi?

 
Dui och Deco

Dui och Deco

14 november 2012 06:05

Låter jättetrist med den där vägen . Roligt att du träffade Peggy, kul med kompisar! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

14 november 2012 06:33

Ja de bara hittar på dumheter, hihi!
Åh ja jag vill ju alltid hälsa på katter!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

14 november 2012 06:37

Skönt att möterna gick bra. Det är viktigt att du och barnen har säkra vägar och möten på jobbet är viktiga också. Du får begära övertidsersättning av matte i form av nåt extra gottigt ;-) Lite fick du ju redan, du fick pussa Peggy!!!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

14 november 2012 18:01

Jo det var viktiga möten och jag fick nästa tillbaka tiden idag.
Säkra vägar måste man ha särskilt när man kan yra runt som jag kan göra, hihi!

 
Frasse

Frasse

14 november 2012 13:20

Hoppas verkligen ni slipper vägen, klart du och barnen ska kunna tassa runt utan att behöva vara rädda för en massa bilar!
Vilken fin bild på dig och Peggy. Hon är lite lik mig i färgen eller hur? :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

14 november 2012 17:59

Ja de får tänka på min och barnens säkerhet för jag liksom barnen kan vara ett yrväder när jag är ute och går, hihi!
Lite lika är ni nog.

 
Felix

Felix

14 november 2012 15:29

Usch, det lät inte braigt om dina promenixvägar försvinnder, ni får prostestera så gott det går. Matten säger att alla kommunala påfund går att överklaga till länsstyrelsen, försök att hitta någon utrotningshotad växt eller fågel, för då får de inte bygga, då är det bara att kontakta naturvårdsverket.

Hoppsa att det går braigt så ni slipper bygget, hihi.

Russelpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

14 november 2012 17:57

Bra förslag, kanske ska plantera en orkidée där för annars är det mest gräs och maskroser, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards