Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Hjälpa!

Av Aamor & Tina - 14 november 2012 18:58

Grått och trist väder även idag, man blir ju så trött.

Mest sovit som vanligt men jag skiftar mellan olika ställen så jag inte blir stelbent eller får liggsår, hihi! Inte för att det är nått att skratta åt men man måste röra sig ibland ändå.


Matte tog ut de 50 minuterna hon jobba längre igår och gick hem 14.25 men inte blev det att hon hämtade mig tidigare, jo kanske 10 minuter!

Hon skulle handla lite och sen hem och ställa in varorna och då såg hon att vår "dosa" till telefonen och datorn som varit sönder sen i lördags hade kommit (en ny då) så den körde hon och hämtade först.

Okej det hade ju dröjt längre om hon jobbat hela tiden och sen gjort allt detta så jag tjänade nog ändå tid på det, hihi!

Men när vi kom hem så skulle den där "dosan" kopplas in och jag frågade om jag skulle hjälpa till men tydligen var jag bara ivägen.

Fick inte hjälpa till att trassla upp sladdarna - jag tyckte att de behövdes sträkas ut först, hihi!

Inte heller fick jag sitta framför henne när hon kopplade in telejacket och annat, jag som kunde gjort ett storartat jobb om jag fått!

Matte sa några ord som lät lite otrevliga, inte till mig men till de nya sladdarna som inte ens räckte halvvägs mellan telejacket och bredbandsuttaget för de är i olika rum men hon löste det med en "otillåten" egen sladd!

 

Tröttnade på att inte få hjälpa till så jag la mig ivägen istället, hihi!


Just nu håller jag igång matte så hon knappt hinner skriva detta till mig, det är ju inte så lätt att vilja mycket på samma gång!

Tror nog att matte vill ta det lilla lugna nu resten av kvällen!

 
 
Melody

Melody

14 november 2012 19:30

Här har det hållits igång i kväll kan jag lova! Jag har jagat
Shakira så alla mattor ligger som rep och både min
och Shakiras tofs är borta... synd att du inte är här och busar
med oss!
Puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

14 november 2012 19:48

Oj vad ni kan, hihi!
Jag hade nog nöjt mig med att kolla på avstånd eller sprungit efter er för att kolla in er, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

14 november 2012 19:35

Tänk så ofta ni får heta "i vägen" *fniss* bara för att ni vill räcka en hjälpande tass när vi gör nåt spinnande... Otacksamt av oss mattar, egentligen!!!
Nu är det bara två jobbedagar kvar och sen är det helg igen :)

=^.^=

Nosgos å Kram

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

14 november 2012 19:46

Det är nog så ja men matte säger att jag är så nyfiken att jag inte kan låta bli, hihi!
Ja det gillar jag!

 
Laika

Laika

14 november 2012 19:59

"Jag kan själv..." Det är minsann så det låter om våra mattar. Likadant här, jag brukar vilja vara med och sällskapa när det ska donas och grejas, men nej... alltid kan matte skruva ihop bord och stolar själv, koppla in sladdar själv, ligga på golvet och träna magmusklerna själv.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 november 2012 20:02

Ja och vi som redan är så nära golvet och kan göra jobbet till dom men nä, det får vi inte!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

14 november 2012 21:12

Den där "i vägen" känner vi igen vi också. Tänk att de inte förstår sitt bästa, att det hlet enkelt blir bättre när vi hjälper till.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

14 november 2012 21:31

De lär nog lära sig att det är så och så kan vi hjälpa till då - om vi vill, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

15 november 2012 13:33

TYPISKT 2-benta att kalla oss experter IVÄGEN när vi vill sköta vårat jobb så dom slipper säga en massa fula ord !!

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

15 november 2012 17:40

Ja det hade funkat mycket snabbare om vi fått fixa det, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards