Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Dags igen!

Av Aamor & Tina - 26 november 2012 19:08

Då var det dags igen för den där klockan att ringa i 5 dagar, ja det går ju också bra även om jag tycker bättre om när matte är ledig. Hon säger att hon måste ju tjäna pengar så jag kan få en massa saker så det är väl okej då, hihi!

Det blåste som attan när vi gick iväg och pälsen for åt alla håll och mörkt var det och det gillar jag inte, matte blir irriterad också på alla cyklister som kommer farandes utan lampor, de syns ju inte!


Jag och syrran har tagit det lugnt i stort sett hela dagen, lite bus men inte så mycket.

Matte kompade lite men inte märkte jag nått av det för hon hämtade mattefar och sen gav de sig iväg för att göra lite ärenden och var inte hemma igen förrän 1,5 timme senare.

Som hämnd kräkte både jag och Affi vid ytterdörren, mattemor var hemma men vi ville ju ha de andra två där också!

Nä, skämtade bara, vi kräkte troligen av annan orsak, hihi!


Jag fick åka bil hem för matte ville inte bära hem det hon handlat, blir så tungt och sen har hon en hund i ett koppel som är överallt och ingenstans - undrar vilken hund hon skulle ha med sig då för hon kan ju inte mena mig, hihi!

Hemma blev det trimbordet direkt för jag luktade tydligen kräk så det blev tvätt av mustascher och det runt om och sen blev jag kammad, matte provade en annan frisyr på mig och det var lite jobbigt för hon satte upp 4 tofsar istället för de vanliga 2!

 

Lite blöt i skägget och så har jag precis gnuggat mig i fårskinnet, hihi! Sitter två tofsar bakom de två som syns!

Har ätit min mat, blev godare när jag slapp ha kräklukten där, hihi!

Nu ska jag ta en välförtjänt tupplur för att sen valla matte en liten runda - kolla katterna!

 
 
Melody

Melody

26 november 2012 19:53

Visst gillar jag barn, det är ju det bland det bästa som finns! Shakira gillar också barn! När vi är ute och går vill vi hälsa på alla barn, men inte alla vill hälsa på oss... och det förstår vi oss inte på. Matte hoppas att jag ska få så där tjock fin päls som du har. Hon är rätt trött på både min och Shakiras frisyr, tofsarna saboterar vi inom fem minuter!
Puss puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

26 november 2012 20:00

Så gör jag också när jag ser barn, hihi. Jag tvärvägrar att gå till de passerat och ibland blir matte lite trött, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

26 november 2012 20:25

Du är söt oavsett hur många tofsar du har, men frisyren på bilden är jättefin och kanske tofsarna håller längre så här.

=^.^=

Kram å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

26 november 2012 20:49

Tack så mycket!
Vi får väl se hur länge de håller!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 november 2012 22:23

Varit skitväder här med idag :(
Trött på all den där blåsten och regnet nu *stampar med tassen*
Tycker du är jättesöt i dina 4:a toffsar !
jamar som Hjulia att det återstår väl att se om denna frissa är hållbarare :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

27 november 2012 06:37

Tack ska du ha, hihi!
Ja vi får väl se men än så länge håller den, jag har nästan precis vaknat, matte får kolla när hon slutat jobba!

 
Frasse

Frasse

27 november 2012 16:08

Mjau fyjam för mörker och kyla, det gillar inte matte och jag heller! Trist att du kräktes, men du blev ju "ren och pen" till slut och så fick du ju en ny, fin frisyr på kuppen :-)
Jamarsnyggt!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

27 november 2012 17:13

Ja kräka är inget kul men det går fort över, hihi!
Ja med jisses så jobbig matte var när hon skulle sätta upp den, suck!

 
Felix

Felix

28 november 2012 14:03

Jag kräksa i bilen igår men det brukar jag göra ibland, när vi åker på mornarna, jag vill nämeligen somna om en stund, gillar inte att bli utdragen på morgonen. Nu har jag läsat ikapp allt kuligt du hittat på, som bilden på dig i "före och efter", där såg du riktigt kulig ut, hihi. Sen när du smeta från mattefar med han gastande efter dig, det hade jag gärna velat se, hihi.

Hoppsar att både du och jag slipper kräka någe mera för inte är det nåt roligt heller, usch och tvi.

Russelpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

28 november 2012 18:08

Fy att kräkas i bilen, har jag gjort en gång och det var när jag skulle på min första utställning. Matte fick tvätta hakan på mig som blivit gul istället för vit som den skulle vara. Fast det gick bra ändå för jag blev BIR valp då och 6 i gruppen.
Jo nog gastade mattefar men jag hörde inte honom, hihi hade ju matte i tankarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards