Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Klor!

Av Aamor & Tina - 28 november 2012 18:28

Syrran har jagat mig en hel del idag för hon tyckte nog att jag var lite slö och behövde rastas!

Ja det är bara till att springa när hon är på det humöret för annars tar hon tag i mig och drar mig dit hon vill jag ska vara och det kvittar om jag ligger på rygg eller går med henne!


När matte kom fick jag, mattefar och Affi åka med i vår bil och matte hade ju berättat vart vi skulle så jag fick bråttom av bilen och drog iväg med matte mot min affär.

Först blev det klippt klor på oss bägge. Jag sa ifrån en gång att hon gott kunde vara klar snart men syrran tyckte att det räckte att bakbenens klor blev klippta. Jag fick gå dit en gång och kolla så de inte var dumma mot henne eller hon mot min matte, hihi!

Mat blev inhandlat för matte hade en 100:- rabatt på min mat för "kräsna småhunda" och sen blev det en påse med nått gott också, en helt okej runda.

Var en Amstaff (typ) i affären också men hon fick sig en blåsning av mig och sen hängde syrran på, det är ju VÅR affär!

Matte upplyste mig då att de inte kan ha en affär öppen för bara oss för så mycket mat äter vi inte - okej men vi kan ju äta allt det goda godiset, hihi!


Hemma så satte vi oss på bänken och då kom mina katters matte och snackade lite och hon kallade på katterna så några kom, Ollie, Peggy, Bebbe och Kaki och jag fick puss av alla, Kaki på lite håll men jag räknar det som en puss ändå!

Inne åt jag min mat och sen sa matte att hon skulle sätta ny tofs på mig för nu håller inte de 4 längre så jag gick och la mig istället, hihi.

Hon kan tofsa om sig själv eller så får hon göra det sen när jag vill, hihi!

 

Från i maj i år!


 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

28 november 2012 19:24

Du är en tuffing som springer för att få klorna klippta ;-)
Ni ska nog inte skälla ut andra vovvar i "din" affär. TÄNK om de vovvar ni skäller på tycker att affären är lika mycket deras!

=^.^=

Kram å nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 november 2012 19:34

Nu vill jag ju inte tänka på att andra gillar MIN affär men du har säker rätt - okej okej du har helt rätt säger matte, hihi!
Finns ju en massa annat kul i affären för jag tänkte inte på klorna just då, hihi!

 
Melody

Melody

28 november 2012 20:18

Ja det där var ju smart... påminna matte om kloklippning... nu får nog både
Shakira och jag en manikyr i morgon!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

28 november 2012 20:30

Sorry! :(
Det är skönt efteråt för då kan man smyga sig på matte för hon hör inte klorna slå i golvet, hihi!

 
Laika

Laika

28 november 2012 20:53

Jaha, köper er affär in för mycket mat? Så tokigt. De får hålla tillbaka lite så inte andra vovvar kommer in där och sätter sin lukt på er affär, hihi. Gottiset hade jag ju gärna kunnat hjälpa till att komma och äta upp. Men oj, kloklippning... jag ryser.
Vilken tur att min godisaffär inte klipper klor... fast matte säger att det är attans synd.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 november 2012 21:08

Visst är det konstigt att andra kommer in i vår affär, okej för tvåbenta kunder men inte andra hundar, hihi!
Det är jättebra att de klipper klorna där för då slipper matte bli ovän med mig - hon påstår att det är jag som blir ovän med henne men det kan jag aldrig tro, hihi!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

28 november 2012 22:54

Mjau Aamor, jamars kul att du gillade mattes grafiktavla med katten på, den gillar vi oxå, *fniss*

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

29 november 2012 06:31

Den var fin!

 
Felix

Felix

29 november 2012 09:59

Jag blir lite avis på dig som har en syrra som kan jaga dig, jag har ingen förutom tvåbeningarna som jagar mig ibland, flera gånger om dagen faktiskt, men de räknas inte ju, hihi.

Russelpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

29 november 2012 16:40

Ibland hade det varit skönt att slippa bli jagad så du kan få låna henne då, hihi!
Nä skämt bara, jag älskar min syster fast hon kan vara jobbigt bossig ibland, hon kan även gosa med mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards