Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 december 2012

Ovänner!

Av Aamor & Tina - 6 december 2012 17:14

Matte gick och la sig tidigt igår kväll för att vara henne i alla fall men så vaknade hon två gånger under natten, hon störde mig den ene gången men som tur är somnar jag snabbt om igen.


Matte och jag blev lite ovänner i morse när vi gick till syrran. Vi har lite olika åsikter om vems fel det var men det bästa var att vi blev vänner snabbt igen.

Det var så att vi kom ut och jag fick syn på en hund som jag inte gillar alls, han skällde nämligen på mig redan när jag var valp.

Nu ville jag vänta in honom och ge honom en ordentlig blåsning men matte tyckte att det var bättre att vi gick vidare och då drog hon i mitt koppel så jag gick baklänges och sen stampade hon i marken för att se dum ut, hon sa att det var för att göra mig uppmärksam på henne och strunta i hunden och inte för att se dum ut!

Jag sa ifrån med lite grrrrr och då tar hon tag i mitt skägg och säger att det kan jag bara glömma!

Okej, redan glömt och så gick vi vidare! Springer väl på hunden fler gånger, hihi!


En rätt så lugn dag hos syrran. Matte kom lite senare för hon hade 4 ärenden på olika ställen men hon fixade det på 30 minuter, bra jobbat matte!

Åt mat hos matteföräldrarna innan vi gick hem.

På hemvägen frågade jag snällt om jag fick bära mattes ena vante och efter att ha lovat att inte pinka på den fick jag bära den, matte fick dra in handen i jackan för det är -6 grader.

Såg till att få det goda när jag kom hem och så fick matte ge mig vatten från min sprayflaska, hihi! Det var mest för att hon inte skulle softa till sig direkt!

 

Gammal bild!

 
 
Melody

Melody

6 december 2012 17:57

Jag gillar också att dricka ur flaskor, duschmunstycket, vattenslangen och alla möjliga saker. Vattenskålen är inte lika kul, men den får duga i brist på annat.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

6 december 2012 18:08

Vi är nog lite udda, hihi!
Vattenskålen blir det bara om matte inte hör när jag vill dricka ur flaskan!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

6 december 2012 18:03

Inte får du bråka med din snälla matte heller, busfrö. Det är bäst att alltid lyssna på henne och du får absolut inte morra åt henne!!!
Du har tur att hon inte är långsint och lånade ut sin vante till dig trots att det var så kallt ute!
Var nu en snäll liten påg, det är FREDAG imorrn!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

6 december 2012 18:09

Var ju hon som bråkade med mig, eller!
Nä hon är inte långsint för hon tycker för mycket om mig för att vara det, hihi!
Ska vara extra snäll, försöka i alla fall!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

6 december 2012 19:11

Det är ju så trist att vara osams!Snällt att du fick bära vanten! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

6 december 2012 19:31

Det varade inte så länge för när matte blir ilsk backar jag rätt snabbt även om hon har fel, hihi!

 
Laika

Laika

6 december 2012 19:47

Åh, vad söt du är :D Gott med vatten från flaskan, inte för att jag fått vatten så, men jag brukar dricka ur en vattenflaska med sån pip på, speciellt på somrarna.
Tur att du har en snabb matte, så hon blir klar fort med sina ärenden.
Hmm, ja det där med att bli oense... det var nog matte som hade bråttom idag kanske, för klart att du borde fått skälla ut någon som skällt ut dig! Men som du säger, det kommer fler gånger, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 december 2012 19:52

Ja det tänkte jag inte på, matte hade bråttom så var det nog och alltså hennes fel ;)
Ja matte gillar inte att gå och dra utan hon gör det hon ska och sen iväg igen, har sina fördelar när hon ska hem till mig ju!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

6 december 2012 22:37

Dutkig du var som bar mattes vante, mjau
Trevligt att du fick mat hos matteföräldrarna. mjau
Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

7 december 2012 06:28

Ja och speciellt eftersom jag inte pinkade på den denna gång, hihi!

 
Felix

Felix

10 december 2012 13:47

Jag har oxå försökt att morfa upp mig mot matten men det resulterade i samma sak, jag satt fast mellan hennes nypor med mitt fägg, inte skojigt alls. Hon är benhård min matten, ingen idé att sticka upp, för hon blir inte rädder bara arg på mig å dä är inte lustigt alls.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

10 december 2012 17:43

Nä det är hopplöst men man måste försöka med jämna melleanrum ändå så egentligen är man rätt så dum, hihi!
Konstigt att de inte blir rädda för oss för vi är ju så stora, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards