Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Snö!

Av Aamor & Tina - 9 december 2012 15:17

Det blev en längre sovmorgon idag även om matte vaknade vid 6 så somnade hon om igen, gillar jag!

Först 9 gick vi upp och då var jag lite nödig, matte hann göra sitt först för så akut var det inte.

Inte så kallt idag, runt -2 men i natt har det varit kallt, en liten bit norr om oss hade de -17 men här hade vi -15, synd om alla som sover ute.


Vid 11 tiden gick vi bort till syrran och tog en fika och så busade jag och Affi lite.

Klockan 12 började det snöa och blåsa ordentligt och sen det började har det kommit på tvären och nån enstaka gång från rätt håll.

Jag liknade en snöhund när vi kom hem, snön bildade kulor i håret runt tassarna och magen och ryggen blev vit av snö, skönt att komma in men tyvärr skulle matte tvunget duscha tassarna på mig. Okej skönt att bli av med kulorna men jag blev ju blöt istället - jaja jag vet att jag blivit blöt ändå när kulorna smält men ändå, hihi!

Ligger uppe i soffan och torkar nu.

 

Kuddarna är så mjuka och sköna, hihi!


Man kan ju undra hur det ska se ut i  orgon om snön ska fortsätta komma ner i samma takt som den nu gjort sen 12, vi får väl se!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

9 december 2012 16:32

Vi får verkligen hoppas att ni inte blir insnöade *fniss*
Fast ni har ju nån som skottar gatorna, inte som här på vichan ;-) Vi har inte fått nån mer snö och vill verkligen inte ha mer. Vi vill ha några varma dagar så det värsta försvinner.

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 december 2012 17:18

Nä insnöade lär vi nog inte bli för här är ju skottare men de kommer inte förrän det slutat snöa, tyvärr.
Vi har verkligen så det räcker nu också!
Kan det bara bli lite kallare igen så gillar jag snön, just nu är det kramsnö och den gillar jag inte alls!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 december 2012 19:07

Oj då kanske ni får samma väder som vi hade häromdan, då var du vara snabb när du ska ut för det var verkligen inget skön. Kuddarna ser jättesköna ut! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 december 2012 19:43

Jag är alltid snabb när det gäller sista rundan, en stolpe eller nått annat och sen är det klart!

 
Melody

Melody

9 december 2012 19:08

Matte är riktigt glad för att hon bestämde att vi skulle stanna i stan över helgen,
hade vi varit kvar hemma på landet hade vi nog suttit fast där ett par dygn. Nu funderar jag på att emigrera till sydligare breddgrader! Fy sjutton för snö och kyla!
Hänger du med?
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

9 december 2012 19:43

Nja jag vill inte lämna min matte och sen gillar jag faktiskt snö så länge den inte fastnar i pälsen men annars hänger jag nog med ;)

 
Laika

Laika

9 december 2012 23:15

ja imorgon kanske du får dig en ordentlig överraskning, massor av snö överallt. Hoppas det inte blir kaos som det var här uppe i stockholm när det kom 3 dm snö under en natt. Då gåstrejkade jag så länge det inte var plogat.
Dom där soffkuddarna ser attans gosiga ut. Sådana vill jag med ha att ligga på :)
Sov gott.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

10 december 2012 06:21

Nä så mycket fick vi inte men nog ser det inte så kul ut i alla fall inte om man måste ut med bil.
De är så mjuka och gosiga, matte föpt fodralet i Ullared och sen stoppade hon in 2 gamla dunkuddar - härliga!

 
Edith

Edith

10 december 2012 08:42

Sådana där snökulor brukar vara tunga att släpa på. Mattes gamla collieflickor brukade släpa runt på såna kulor när det fanns mycket snö. Och då blev dom också duschade. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

10 december 2012 17:47

Ja nog blir de tunga, jag kan inte gå till slut för även om jag är bred i gången så kan jag inte streta hur mycket som helst. Min vikt dubblas också!

 
Felix

Felix

10 december 2012 13:54

Jag såg på tv och hörde med för den delen om att det var ett riktigt oväder över dina trakter, skulle visst fortsätta idag med. Så du kommer nog att ha snö så du kanske kunde exporta lite till mig, för vi har pyttelite men kallt så det räcker och blir över, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

10 december 2012 17:40

Vi kan byta lite så vi får lite kallare så snön inte fastnar och lite snö kan ni nog få, hihi!

 
Frasse

Frasse

10 december 2012 16:37

Åh, så skönt det måste ha varit att komma in i värmen efter ditt iskalla äventyr! Jag skulle själv aldrig våga tassa ut när det är snö - har gjort det en gång och jag jamar bara ADLRIG MER! Tassa in här får du se vad jag gjorde den gången, hihi:
http://gunillaofrasse.allas.se/fy-katten-for-sno/
Håller tassarna att ni inte blir insnöade!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

10 december 2012 17:39

Kan vara rätt så kul med snö men jag ser ju på mina kattkompisar att de inte är helt lyckliga över snön.
Ska kolla hos dig snart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards