Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Lördag!

Av Aamor & Tina - 15 december 2012 17:32

Vi kojade rätt så tidigt i går kväll, fredagskvällar brukar vi vara rätt så trötta.

Jag hoppade upp till matte och låg där en timme medan hon lyssnade på bok och löste sukoku och som vanligt somnade hon från boken men vaknade 03.30 av att någon "snackade" i hennes öron, hihi!

Innan hon somnade om igen berättade jag att jag behövde gå ut så vi tog en runda.

Rätt så tidigt för oss båda och matte upplyste mig om att det var bäst för mig att jag var nödig och inte bara ville kolla katter, hihi!

Jag såg tre katter men jag var nödig så vi gick vidare.

Det hade snöat några centimeter och det var sån blöt snö som fastnar i håret så jag fick duschat tassarna när vi kom in och när matte kröp ner i sängen igen hoppade jag också upp där och somnade och sen sov vi där till 9.


Jag har tagit det lugnt idag, matte har tvättat, diskat och dammat och sen har hon också slappat lite.

Jag hamnade på trimbordet och blev friserad och omtofsad, matte klippte lite runt mina tassar och lite på svansspetsen för den tar i marken när jag går fast den är uppslängd över ryggen!

Sen åkte kameran fram och ja jag försökte hålla till, det blev mest bilder på mig när jag vände bort huvudet men några fick hon ändå.

 

Blev lite suddigt för hon provad utan blixt.

Sen berättade jag att jag ville hälsa på syrran en stund - jag sprang till dörren och matte ställde olika frågor och när hon prickade rätt viftade jag på svansen och la mig ner på frambenen medan bakbensn stod.

Hon tog ett kort när jag låg vid dörren men jag ville inte hon skulle lägga in det men så gör hon det ändå. Det ser ut som jag inte har nån hals på det, hihi!

 


Snabbtur bort till syrran och sen hem för matte skulle laga mat, jag ville inte smaka utan gick och la mig.


Idag har det regnat och varit töväder, blir väldigt slaskigt eller som vi säger här ner, slabbit!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

15 december 2012 18:51

Fååår a'clock in the maooowwwning *skrattar gott*
Du är allt en kul krabat ;-), det var bäst att du inte lurade ut matte "miss-i-nassen", busfrö. Skönt att ni kunde somna om sen!
Fina bilder på dig.
Ha en vilsam kväll!

=^.^=

Kram å puss på nosen.

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 december 2012 19:11

Hihihi! Nä jag lurade ju inte henne som tur var för nödigheten gällde båre ettor och en tvåa, hihi!

 
Roy och Tess

Roy och Tess

15 december 2012 19:31

Hej! Vilken fin blogg du har ...Jag är en Cocker spaniel kille, som heter Roy, som blir 2år i januari..Min matte funderar på att skaffa en Shih-tzu , hon har haft tre stycken, men det var många år sedan...
Ha det så gott //Roy

http://cockernroy.blogspot.se

Aamor & Tina

15 december 2012 19:55

Hej!
Tack så mycket! Jag ska kolla in din blogg genast ;)
Klart din matte ska skaffa en Shih Tzu säger min matte och självklart vill du väl ha en kompis!

 
Roy och Tess

Roy och Tess

15 december 2012 20:16

Ja du får gärna länka :) ..jag länkar till din blogg om det är okej? ..Min matte gillar lydnad, vi kommer börja spåra nu till våren hoppas jag, för det gillar jag mest...Matte är ju intresserad av utställningar med, men det tycker inte jag är lika roligt ..Brukar bara ställa upp när cocker klubben har utställningar..gillar dom ätbara priserna som man får hehehe

http://cockernroy.blogspot.se

Aamor & Tina

15 december 2012 21:07

Visst får du länka mig!
Jag älskade utställningar när jag var på såna!

 
Laika

Laika

16 december 2012 11:28

Vad är det du säger? Förstår inte alls vad du menar med att du inte har någon hals?? Du är jättesnygg och fin, charmig och söt. Så det så! :D
Visst kan det ta lite tid ibland innan ens matte förstår vad man vill. Gäller att vifta snabbt på svansen när de träffar rätt. Fast ibland när jag vill något så kommer frågan om jag vill ha godis... ja men då måste man ju också vifta på svansen. Då brukar matte bli lite förvirrad, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

16 december 2012 11:36

Klart man ALLTID viftar på svansen och svarar JA om man får frågan om godis även om det inte var det man ville från början, hihi!

 
Felix

Felix

17 december 2012 14:19

Här kan man inte säga att det är slabbit, hihi. För det har inte varit på plussidan en enda gång på länge nu och vi ska visst få kalligt igen, fnys.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

17 december 2012 17:55

Plus har vi nu och det är inte kul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards