Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 december 2012

Julafton!

Av Aamor & Tina - 25 december 2012 10:42

Jag och matte firade julafton hos matteföräldrarna, vi gick dit vid 11-tiden och vid middagstid åt de lite av julmaten och sen fick vi öppna våra paket, jag och Affi alltså!

Fast medan de åt så satt Affi i fönstret och kollade in vad de åt för något men själv låg jag och slappade på min vanliga plats, stolen är så skön och man har full koll på allt om man vill!

 

Det var bara jag och Affi som fick julklapp, matte och matteföräldrarna har kommit överens om att det är helt onödigt att handla en massa saker som man själv kan köpa men det gör inget så länge vi får, hihi!

 

Fick godis, mumsigt värre! Blev inga leksaker i år för de påstår att vi har så det räcker! Man kan aldrig få FÖR många leksaker!

 

Provsmaka är ju ett måste så det är ätbart!

Jag var och kollade så syrran fick samma saker, det hade hon fått så det var inte lönt att byta, hihi!

Matte tog ett kort precis när jag skakade ut pälsen, hon var inte tillräckligt snabb för att fånga den i "fullt utåtstående" men det blev ändå lite skak!

 

Vi har vatten uppe på trimbordet så vi slipper hoppa ner om vi blir törstiga, fins i kaffekoppen!

Det kan hända att vi är på golvet men vill upp bara för att dricka, hihi!


När maten och paketöppningen var klar gick de tvåbenta in och kollade lite på TV och det passade mig och Affi perfekt.

Först låg vi i soffan på vars en sida om matte men efter en stund ville vi gå ut så matte tog oss och så gick vi en runda.

Tyvärr var det blött och slaskigt ute så våra tassar och mage blev rätt blöta!

Efter torkningen la vi oss igen!

 

Jag la mig hos matte och ville ha mattes hand som kudde, mysigt.

Syrran la sig i sin igloo som hon fått av mig och matte för ett tag sen!

 

Jag gillar också igloon men jag vill helst busa i den, hihi! Jag bäddar och bäddar och rätt som det är välter hela igloon!


Syrran och jag åt vårt torrfoder med lite leverkorv smulat uppe på, mums!


Jag och matte gick hem vid 22-tiden och direkt vi kom hem hoppade jag upp i soffan och la mig på min kudde där, så skönt men bättre blev det sen när matte sa att vi skulle lägga oss för då la jag mig hos matte i sängen!


God fortsättning!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

25 december 2012 11:09

God fortsättning!
Äntligen har vi fått strömmen tillbaka, vi har varit utan i nästan tre timmar nu på morgonen/förmiddan.
Händer är utmärkta kuddar! Vi lägger också huvudet i dem bara vi kan, det blir ju mest i mattes hand i sängen :)
Ha en fin Juldag!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 december 2012 11:12

Nä, har er ström varit borta, vad jobbigt! Tur den kom tillbaka igen.
Visst är händer bra att ligga på, man märker direkt när matte lämnar en då, hihi!

 
Roy och Tess

Roy och Tess

25 december 2012 14:02

Ni ser ut att haft en bra jul..Jag fick massa leksaker i år..För matte sa att jag var mogen nu för att få leksaker..Förra året var jag bara bebis och hade sönder alla leksaker i min närhet..Jag ville ju veta vad som fanns inuti, men det gilla inte matte..Men nu har jag mognat som matte säger, så nu fick jag massa leksaker..Jag lekte busa hela kvällen igår :)
Ha det så bra Tass, tass

http://cockernroy.blogspot.se

Aamor & Tina

25 december 2012 15:14

Tror matte på det själv, hihi. Hoppas hon har rätt att du inta tar sönder dom nu!
Min syrra "dödar" pipen snabbt i leksakerna och sen plockar hon ut den om hon får tillfälle. Hon är 4 år, själv gör jag inte sånt och har aldrig gjort inte ens som bebis.

 
Melody

Melody

25 december 2012 18:31

vilken härlig julafton du hade!
Jag satt faktiskt med på egen stol när matte åt julmaten! Det är viktigt för mig
att ha koll på vad hon stoppar i sig. Efter nyår tänker jag bli hennes träningscoach.
Ha en fortsatt skön jul med din matte!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

25 december 2012 18:36

Det är bra att hålla koll på matte så hon bara stoppar i sig bra saker!
Jag är mattes träningscoach, vi tränar på att vila, hihi!

 
Jackie

Jackie

25 december 2012 18:34

Min hund brukar också sitta i stolen vid bordet :D
God fortsättning!

http://www.jackieie.blogg.se

Aamor & Tina

25 december 2012 18:35

Vad härligt!

 
Laika

Laika

25 december 2012 20:36

Högst lyxig fönsterplats och för att inte tala om din stolsplats. Där har ni det bra :)
Wow vad mycket smaskens paket du fick. Visst är det gott med tuggisar? Jag fick också öppna sådana paket.
God fortsättning på er med.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 december 2012 20:40

Det är lyxplats förutom när vi får syn på en hund som promenixar utanför för då säger vi att vägen är VÅR, vi säger det bara om vi bägge sitter där för är nån av oss själv där tittar den bara, hihi!
Bästa paketen med gott i!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

26 december 2012 09:36

God fortsättning! Vad mysigt ni har haft det! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

26 december 2012 10:32

Det är bara mysigt att ha matte hemma!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

27 december 2012 10:26

Kan ni tänka er att jag också mest fick gottis i Julklapp , för min matte påstår att jag också har fullt tillräckligt med leksaker ??!!

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

27 december 2012 15:59

odis är ju bra men man kan aldrig få för många leksaker!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards