Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Bil!

Av Aamor & Tina - 26 december 2012 17:43

Vi sov rätt så länge i morse men det var för att matte inte kunde somna i går kväll!

Blev en ganska kort runda men jag hälsade på en äldre dam som bor en gata från matteföräldrarna, vi brukar träffa henne när hon tar sin runda på dagen. Vi möttes precis i hörnan där hundarna brukar vakta arbetsbodarna till dom som bygger upp den nya idrottshallen.

Vi gick där för vi trodde inte där var nån vakthund men det kom en Schäfer och skällde på oss men när matte sa till honom att han var duktig som vaktade och att vi skulle stanna utanför viftade han bara på svansen och satte sig ner och tittade.

Såg snäll ut men vi skulle inte drömma om att gå nära honom ändå, hihi!


Hemma igen intog jag soffan, matte har gjort min kudde skönare med att lägga den gosiga filten om kudden och jag bara älskar den nu!

 

Efter nån timme frågade matte om jag ville hänga med till syrran - det ville jag inte men då frågade hon om jag ville åka bil - det ville jag däremot, hihi!

Vilket som så hamnade vi hos syrran för matte behövde shoppa lite, brödet var slut och sköljmedlet.

Jag stannade hos syrran men jag satt ute i hallen och väntade på henne hela tiden.

Det tog lite tid för hon satt och tittade på några människor som stod och snackade och ringde i telefoner. En kvinna hade blivit biten i benet av en hund som stod bunden utanför affären och det hade gått hål på byxorna och hon fick ett blåmärke på direkten.

Matte kan inte förstå varför folk ska binda sina hundar utanför affären, hunden har det bättre hemma.

Sen behöver andra folk inte gå så nära att det ger hunden möjlighet att komma nära dom för hur det än är så kan det vara en stressituation för hunden att stå där.

Matte körde efter ett tag.


När vi körde hem så blev det en lite längre runda för matte passade på att tanka nu när vi ändå var ute och körde, det gjorde absolut inget att bilturen blev längre men jag gillade inte att matte gick av för att tanka, okej jag såg henne hela tiden men vad skulle jag gjort om hon gått iväg!

Ja, jag vet att hon inte skulle göra så men ändå!


Nu ska vi slappa för matte har kört några varv med dammsugaren så nu säger jag att det räcker för idag, hihi!

 
 
Melody

Melody

26 december 2012 18:11

Tack för tipset till matte, hon hostar inte ännu, men blir väl snart dags för det också. Zyx får hon köpa i morgon, nu ska hon bara ligga i soffan och tycka lite
synd om sig själv.
Aldrig att matte skulle binda en hund utanför affären, finns så mycket korkade människor som till och med stjäl hundar.
Däremot finns det stor risk för att jag skulle springa fram och hälsa på en stor vakthund, jag gillar alla stora hundar. Förstår inte mitt eget bästa, säger matte.
Ha en bra kväll.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

26 december 2012 18:17

Nä et skulle aldrig matte heller göra för jag vill ju hälsa på alla och vem som hade kunna sno lilla mig ju.
Att vi inte förstår vårt eget bästa beror ju på att vi är ju stora hundar, hihi!

 
Laika

Laika

26 december 2012 19:08

Vilken perfekt plats du har där i soffan nu :) Ser jättemysigt ut.
Vi håller med om att man inte bör ta med hunden och lämna den utanför en affär på det viset och att andra inte ska gå så pass nära heller.
Här har det också städats och plockats lite idag, men nu väntar också bara en massa gos. Själv har jag bara gosat mest hela dagen :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

26 december 2012 19:19

Det är det bästa att få gos en hel dag, hihi!
Man ska aldrig gå nära en bunden hund säger matte för då kan de känna sig trängda och just bita ifrån.

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

26 december 2012 19:16

Tänk att vakthunden lyssnade på matte och satte sig, men det var nog bra att ni inte gick fram till honom. Han jobbade ju :)
Rätt åt tanten som blev biten!
Man ska varken binda hundar utanför affärer eller gå fram till dom OM dom är bundna.
Klart att vovven kan bli rädd och försvarar sig. H*n har ju inget val, h*n sitter ju fast och kan inte gå sin väg om h*n känner sig hotad.
Du hade tur som fick åka en extra runda med brummisen som var törstig ;-)

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

26 december 2012 19:18

Tyvärr är det ju så att hundarna alltid får skulden när nått sånt inträffar.
Ibland har man tur, hihi!

 
Roy och Tess

Roy och Tess

26 december 2012 19:19

Har aldrig heller förstått mig på folk som binder sina hundar..Jag får alltid vara hos mormor, för jag är inget vidare duktig på att vara själv...Matte stora hund Bella som hade innan mig var jätte duktig på att vara själv några timmar..och henne hade matte haft som valp ..så när jag flytta in som valp, trodde matte att det skulle vara lika lätt att lära mig..men se det gick inte, för jag ogillar verkligen att bli lämnad ..Matte säger att hon har inte gett upp än, vi får väll se ;) ;) hehehe kram Roy

http://cockernroy.blogspot.se

Aamor & Tina

26 december 2012 19:20

Samma sak här, jag hatar att vara själv och är alltid hos matteföräldrarna då.
Matte tycker att det är skönt att det finns fler som är så, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

27 december 2012 10:22

Din kudde ser minsann jamarns mysig ut !
Vilken snällis till vakthund som löd din matte :)
Min matte tycker heller inte att man ska binda skällisar utanför affärer , för det finns så mycket knepigt folk som kan få för sig att stjäla skällisar.
Här har minsann väckarklockan ringt 06:00 både på Juldagen och Annan dagen :( Tur att den INTE ringde idag med i alla fall :)
God fortsättning på er !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

27 december 2012 16:01

Det var den första av vakisarna som gjorde som matte sa, hihi!
Stackars er som har sån dum klocka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards