Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

Trodde hon!

Av Aamor & Tina - 29 december 2012 18:41

   Sovmorgon i dag också, nu börjar det likna nått, hihi!

När matte gick upp intog jag min plats i soffan och matte påstod att jag snarkade så hon fick skruva upp ljudet på sin Mp3:a, hon bara hittar på!

Varit och lekt lite med syrran, nu blev det inte så mycket för jag är ju lite av den ene av de sju dvärgarna - ni kan aldrig gissa vilken, hihi!

Matte lämnade mig ett tag för hon behövde hämta ut pengar, okej så länge hon använder dom till att shoppa till mig, hihi!

Mattefars bror och hans fru kom på ett snabbesök för de skulle på kalas hos en fd granne som nollade och mattemor hade skrivit ett kort till dom, mattemor skriver väldigt fint!


Hemma nu vid 17-tiden och då tyckte matte att jag skulle äta lite mat så hon la upp till mig och klippte över lite av min torkade kycklingfilé men jag ville heller ha det utan torrfoder.

Matte påstod att jag var lite väl tjatig när jag sa att torrfodret kunde jag vara utan så hon satte sig brevid min matskål men då la jag mig på andra sidan om henne och sen efter en stund gick jag och la mig i min kökssäng - trodde hon verkligen på allvar att jag ville äta!!!!

Nu har hon gett upp och sa att då får jag väl äta när jag vill men det blir inget mer godis - det lär vi väl få se sen, hihi!


Dagarna bara springer iväg så vi har knappt koll på vilken veckodag det är men tydligen är det lördag idag.

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

29 december 2012 19:28

Visst blir man lite dagvill nu. Härligt att ni kan få sova länge på morgonen. Kan det vara Trötter du är lik??? Smulan snarkar också, husse med!!! När man snarkar sådär lagom, sover man extra gott!
Ha en mysig lördagskväll!

=^.^=

Kram och nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 december 2012 19:35

Helt rätt! Jag är Trötter personifierad, hihi!
Mattefar mobbar mig ibland för det och säger att Affi undrar vad som är fel på mig för jag rör på mig, hihi!
Jag rör på mig när jag känner för det och då är jag inte still i 2 sekunder och vill allt möjligt men däremellan vilar jag!
Det är gottigt att sova!

 
Laika

Laika

29 december 2012 19:37

Ja precis, lördag är det idag. Jag vet det för matte har jobbat lite. Men jag har varit hemma med husse och vi var hos katterna på förmiddagen och ska dit nu snart igen. Hoppas ni njuter av ledigheten.
Hihi, så matte satte sig på golvet med dig, det där känner jag igen. Visst är dom bra härliga. Jag tror du kommer få mer godis fastän du inte ätit upp din mat, för mattar är dåliga på att hålla sådana tomma löften som jag säger, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 december 2012 19:43

De är jättedåliga på att hålla det, så är det precis och jag säger ifrån väldigt högt och det kvittar vad matte än säger för jag ökar i ljudvolym tills jag får det jag vill ha, hihi!
Stackars din matte som jobbat!

 
Roy och Tess

Roy och Tess

29 december 2012 19:57

Min matte tycker jag bara ska äta hårda..men hos mormor gäller det andra regler, så hon blandar i lite gott..så det godare att äta hos mormor :)
Vist är det skönt med lördag :)

http://cockernroy.blogspot.se

Aamor & Tina

29 december 2012 19:59

Matte har provat olika mjuka matsorter till mig men jag har bara nosat och sen fnyst och tittat på matte och tyckt att hon kunde minsann äta det där själv, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

30 december 2012 00:09

Vilken lyx med sovmorgon idag igen !
Här började minsann den där Vejron i Ottan att tjöta redan klockan 06:00 *suck*
Fast min matte jobbade "bara" till klockan 13:00 idag och sen har hon faktiskt hållt sig hemma hos mig och busat :)
Natti Natti

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

30 december 2012 10:06

Jo det är verkligen lyxigt och vi tar vara på varenda morgon för snart är det dags att jobba igen!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

30 december 2012 17:15

Det är ju så härligt att ha sina människor hemma! nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

30 december 2012 17:25

Visst är det, synd att de inte kan vara hos en hela tiden men de måste tjäna lite pengar så de kan shoppa till oss! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards