Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Aamor & Tina - 4 januari 2013 17:13

Jag blev halt igår, trampade nog på något men jag lät inte matte titta riktigt så noga som hon ville.

Matte säger att jag är lite"känslig" men det är för matte pjoskar med mig, hihi!

Slutade med att matte doppade min tasse i vatten och sen kltade hon på nått äckligt och då gick det någerlunda över men jag drog det så långt jag kunde. Svårt att hoppa upp i soffan så matte fick lyfta upp mig men att hoppa ner gick bra.

Matte sa att jag borde inte kunna hoppa ner om jag hade så ont eftersom det var framtassen som gjorde ont - jag hade ju glömt, hihi!

Matte försökte titta lite i morse men det lät jag henne inte göra men hon fick klippa lite under tassen i alla fall.

Haltar inte mer nu.


Vi sov länge i morse, ja i alla fall till 9 och det var gott att sova hemma. Fick ju sova i sängen hos matteföräldrarna men när jag ville ligga uppe hos mattefar trängde syrran sig mellan, la mig hos mattemor och det gick jättebra - jag lurade bara syrran, hihi för hon hade nog trängt bort mig om jag försökt lägga mig hos mattemor först.


På morgonrundan träffade jag först min kompis Rex och vi slog följe för vi skulle på samma håll, en annan hund gick om oss och även honom kände vi, en Lagotto som heter Laban.

Idag har det bara varit jag och matte och det har varit så skönt förutom när hon fick för sig att kamma mig men jag överlevde, hihi!

Vi gick en långrunda strax efter middagstid och då såg vi en massa brandbilar, ambulanser och nån annan blåljusbil stå på grannområdet, det hade brunnit i en spis på tredje våningen och som tur var verkade ingen skadats.

Tyvärr regnade det när vi gick men vi härdade ut, mest matte som gnällde för hennes glasögon blev prickiga och hon såg i   nget så hon fick ta av dom.

Blev duschen för mina ben och mage när vi kom in för jag liknade ett grustag sa matte.

Slappade i soffan medan matte fick lite städfnatt, både dammsugaren och moppen åkte fram och sen startade hon tvättmaskinen också men när allt var klart landade hon hos mig i soffan och där kelade vi en lång stund.


Matte lagade mat och jag fick lite av köttet på mitt torrfoder, jag har inte ätit mat på två dagar så nu tyckte matte att det var dags och jag åt lite mer än halva portionen men där var ju kött också så det blev en hel ändå!

Matte sa att nu ska hon bara vara hemma hos mig över helgen också för sen ska hon jobba igen - nä jag vill att hon ska vara ledig längre men själv säger hon att det ska bli kul att jobba igen!

Gammal bild!

Jag vill ha sommar nu så matte kan ha sommarsemester, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards