Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Före - efter!

Av Aamor & Tina - 13 januari 2013 15:38

Matte vaknade lite tidigare igår men det var nog för att hon somnade rätt tidigt igår och sovit hela natten, skönt för mig, hihi!

Jag slappade i soffan medan matte fixade sig på morgonen och när hon sen ätit ville jag gå ut en sväng, jag var inte så väldigt nödig utan gick rätt långt innnan jag pinkade, matte tjatade lite på mig också att jag skulle göra "mitt".


Inne igen tittade matte på mig och suckade och sa att det var dags för trimbordet, försökte smita men matte var snabbare.

Matte sa att vi skulle ha lite "tender love and care" men påstod att jag missuppfattade det där med tender när hon skulle kamma frambenen, hihi!

Mina tänder råkade nämligen hamna lite smått runt hennes pekfinger, sorry!

Före!

 

Efter!

  Lite eftergos!

 

Bilden var större från början men matte ville inte vara med på mer än så, fegis!


Varit en lat dag även idag med lite rundor, soffslappande och matte som tvättat och plockat lite.

Vi kom in efter en runda och då kom grannarna en trappa upp ut genom sin dörr och de var jag tvugna att hälsa på, de skrattade åt mig när jag ålade mig på golvet för att de skulle gosa med mig, hihi! Gör vad som helst för lite gos!


Har snöat lite till och från under dagen och det är några minusgrader. Snön har bara lagt sig på vissa ställen i ett tunt skikt och det är bättre än regn och rusk.





 
 
Melody

Melody

13 januari 2013 16:19

Så snygg du blev, men förresten det är du ju ALLTID!
Min matte tog fram klotången idag, men klippa klorna gillar jag faktiskt. Kammen däremot gillar jag INTE!
Här är det nollgradigt och salt plus tunt snölager, är inte kul för små tassar.
Blir duschen efter varje promenad.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

13 januari 2013 16:22

Gillar du klotången? Wow jag är impad!
Kammen/borsten kan vara skön om man känner för det.
Tvi för salt!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

13 januari 2013 16:26

Vi hade en solig, men kall dag!
Du behövde definitivt hamna på trimbordet ;-) Du kunde inte ha sett mycket med allt hår som hängde över dina vackra ögon. Fina bilder blev det i alla fall även om matte syns lite liiite :)
Tala om för henne att det kommer mer "julgodis" i brevlådan i början av nästa vecka...

=^.^=

Kram å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

13 januari 2013 16:30

Mer julgodis säger matte, hihi!
Jo jag såg nog lite för lite och det var gott att bli tillfixad. Matte sa att hon såg hemsk ut med håret på alla håll för hon glömde att fixa tilld det efter duschen, hihi!

 
Roy och Tess

Roy och Tess

13 januari 2013 16:54

Så snygg frisyr du fick :) ..Jag hamna också på trimbordet idag. Rakmaskinen kom fram, men nu är jag snygg till morgondagen :)
Ha det gott

kram Roy

http://cockernroy.blogspot.se

Aamor & Tina

13 januari 2013 16:59

Stora trimbordsdagen idag då, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

13 januari 2013 17:34

Så fin du blev med nya tofsen. Lite pälsvård behövs nog när man har så mycket som du har! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

13 januari 2013 18:13

Ja det blir lätt rufsigt!

 
Bella

Bella

13 januari 2013 17:40

Vilken snygging du blev! Jag avskyr klotången... Kammen kan vara okej ibland men inte alltid, hihi!

http://Bellasdiary.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

13 januari 2013 18:13

Jag avskyr också klotången när matte ska göra det, hihi!

 
Laika

Laika

13 januari 2013 20:43

Men hihi, så du ser ut innan behandlingen av tender love and care och sicken tjusig efterlook :)
Skönt med en lugn dag, vi har haft en likadan här.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

13 januari 2013 21:11

Sköna dagar är bara så bäst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards