Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Aamor & Tina - 26 januari 2013 16:33

Vi vaknade rätt så tidigt i morse, 07.05 slog matte upp ögonen och gick upp strax efter, hon hade varit vaken till och från sen 05 för jag hörde henne och tyckte att vi skulle sova längre.

Vid 8 radan gick vi ut, tidigt för att vara oss en helg men jag fick gjort både det ena och andra men hur jag än tittade och tittade efter nån att hälsa på så var vi själv ute, matte undrade om hon sett rätt på klockan men det hade hon!

Inne igen hoppade jag upp i soffan för att värma mig lite, var -5 men det blåste rätt mycket så det var gott att värma sig på sin kudde i soffan.

Matte fick nått tokryck, först drog hon igång tvättmaskinen, tömde diskmaskinen och sen drog hon fram dammsugaren!

Det värsta var att hon tog alla mina gamla tuggben och kastade! Hon sa att jag behövde inte ca 40 tuggben där det gottiga var borta men det gör jag för jag tuggar lite då och då - okej kanske inte på alla men ändå. Hon sparade faktiskt ett sa hon, det jag fick i går kväll - tack för det!


Senare slappade vi bägge i soffan, matte med bok i öronen och jag på rygg med alla fyra benen i vädret!

Sov mig till och med igenom när matte lagade och åt sin mat, jag vaknade till när hon precis satte sig och hon erbjöd mig en bit men jag ville inte ha.

Efter maten satte matte sig i soffan igen och la upp benen på bordet och slumrade till en stund men jag väckte henne strax innan 16 för jag ville gå ut.

Blev en halvlång runda och jag lämnade nyheter överallt i snön till vänner och okända.

Hörde några barn som lekte i en backe och ville stå och titta en stund men matte ville inte, dels tyckte hon det blåste kallt och sen får hon mer onti ryggen när hon står still! 


Snart mörkt och kväll och jag hoppas vi ska slappa resten av dagen.

Matte såg "Hypnotisören" igår kväll men hon sa att hon blev besviken för där var mycket som inte stämde mot boken, brukar tydligen vara så men här var flera "fel" och massor som de hoppat över som var viktigt för handlingen!


 

Från innan i januari men jag har faktiskt varit uppe på trimbordet och få mig en "omgång" med borste och kam!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards