Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Aamor & Tina - 24 februari 2013 19:17

Lite lagom sovmorgon och sen när matte var klar med sina morgonsysslor förutom frukosten så gick vi ut på dagens första runda!

Var ett fasligt gnällande på matte för att det snöade och blåste, okej blåsten kan jag vara utan men snön var rätt fräck, matte är rysligt trött på snö, tjocka kläder och kängor nu!


Varit en riktig söndag idag för vi har mest slöat, matte tvättade lite och annat som hon gör i köket men annars har vi tagit det lugnt.

Fick smaka lite av mattes mat, hon stekte fläsk till sig själv och till mig kokte hon det, mumsigt alltså trots att det hamnade över torrfodret, hihi!

Efter maten la sig matte på soffan och jag la mig i min ena TV rumssäng (har två där, hihi), matte skulle smälta maten och lyssna på bok nog hon smälte maten men boken lyssnade hon minsann inte så länge på för hon somnade rätt fort, hihi!

Fick kalla på henne efter 1,5 timme för annars sover hon nog inte i natt!


Trodde att jag skulle slippa trimbordet idag men tyvärr hamnade jag där ändå för matte tyckte att jag hade för mycket hår i ögonen och frmför nosen men jag hämnades lite för när matte satte sig tillrätta bakom mig "luftade" jag lite och hon gillade inte doften, hihi!

Fick gå en runda efteråt så jag fick ut det som matte tyckte luktade örk, hihi!

Bästa med rundan var att jag såg en katt som satt i källarnedgången, vi trodde först att det var min vän Kaki för denna hade lika breda ränder men när han sen kom fram såg vi att han var mörkare.

Matte sa till mig att sitta ner och ta det lugnt när han kom fram och hälsade på matte så det gjorde jag och då kom han fram och nosade på mig och strök sig nästan intill mig, några centimeter mellan oss bara!

Jag har fått en ny vän och det är härligt. Vi tror att katten bor hon en av mina små tvåbenta vänner.


Det blåste och snöade småspik sa matte som inte ville vara ute mer än nödvändigt!

 

Så här såg det ut i februari förra året och faktiskt mycket härligare än det varit idag! 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards