Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Lugnt!

Av Aamor & Tina - 26 februari 2013 17:23

Jag åt min mat igår vid 21-tiden, matte satt och skrattade åt mig för jag nosade på den och så gick jag ett varv, nosade igen, la mig på min kudde och tittade på maten och sen på matte, gick dit och nosade och tog en sväng till runt bordet.

Matte sa "du är ju hungrig Aamor så ät den nu innan den biter dig i näsan" och det vill jag ju inte så jag tog mod till mig och åt upp allt utom 4 bitar!


Matte blev lite fundersam i morse när vi nästan var framme hos syrran för vid våningshusen en bit från matteföräldrarnas hus stod det fullt med vatten i en håla, där är en pulkabacke och sen en minibacke ner mot lägenheterna, så mycket har det ju inte töat sa matte men så tyckte hon att hon hörde ett väsande ljud så hon stängde av sin ljudbok och då såg hon att det sprutade vatten ut från minibacken, ajdå ett vattenläcka!

Matte ringde till "vattenfolket" när hon kom till jobbet och de blev glada att de fick in anmälan så idag har de varit och lagat läckan men de fick stänga av vattnet ett tag hos matteföräldrarna.


Syrran och jag har mest tagit det lugnt, jag något lugnare än syrran så klart, hihi!

Matte var en liten aning sen men när hon kom hade två stycken tjurmuskler med sig så vi hoppade över pussandet för vi högg vars en direkt, hihi - fast efter några minuters tuggande fick matte ändå en puss men hon tyckte inte jag luktade precis gott, hihi!


Innan vi hann gå in här hemma kom Peggy springandes och som vi kelat, jag ville leka och började studsa men då sa hon "lägg av" och så kelade vi lite till, hihi!

Just nu ligger jag i soffan, satt och funderade länge på om jag skulle äta men jag tror jag väntar!

 

Bild från januari!





 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

26 februari 2013 18:34

Väntar du med maten tills den äter upp dig??? *fniss*
Man behöver ta det lugnare ån gång ibland.
Hoppas att de fick stopp på vattnet innan den förstörde nåt...

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

26 februari 2013 18:41

Ja jag litar inte alltid på den där maten, hihi!
Jag tar det oftast lugnt, är som matte, hihi !
Hoppas det också för vattnet stod rätt högt mot den ena lägenheten så vi hoppas den höll tätt.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

26 februari 2013 19:32

Tjurmuskel och kattgos låter som en bra eftermiddag! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

26 februari 2013 19:33

Ja verkligen!

 
Laika

Laika

26 februari 2013 19:45

Du vet då hur man charmar omvärlden :) Alltid så stilig på alla bilder.
Vilken lyx med tjursenor, hur kan matte inte gilla doften av nyäten tjursena? Hihi...

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

26 februari 2013 19:47

Jag förstår inte det heller för de är så smarriga, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 februari 2013 20:37

Vilken tur att du och matte fick syn på den där vattenläckan och kunde ringa om den !
Kan ju vara skönt att ta det lite lugnt ibland , jag har också tagit det lugnt idag och mest legat och sovit :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

26 februari 2013 20:44

Visst var det för tänk om det hade läckt in i nån bostad.
Sova är bara så skönt!

 
Melody

Melody

26 februari 2013 20:44

Min matte gillar verkligen inte doften av tjursenor, hon har slutat köpa de som finns i påse. Nu köper hon i djuraffären där de legat och torkat en tid och då är värsta lukten borta. Själv tycker jag faktiskt att hennes parfym och krämer luktar värre! För att inte nämna det där hon tar bort nagellacket med, det sticker i min nos.
Puss till världens snyggaste Aamor!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

26 februari 2013 21:01

Matte köper också dom som legat framme.
Ja fy för såna saker för de stinker!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards