Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Aamor & Tina - 3 mars 2013 10:21

Vi hade inte tid att blogga igår för vi kom hem sent så vi får göra det nu istället!


Som vanligt vaknade matte tidigt men hon låg kvar en stund men sen gick hon upp för som hon påstod så hade vi mycket att göra under lördagen.

Först var matte på "posten" och hämtade ett paket och sen handlade hon en film i affären, jag var hos syrran den stunden för jag ville inte passa bilen eller rättare sagt matte ville inte att jag skulle passa den.

När matte kom tillbaka hoppade vi in i bilen och sen åkte vi iväg och vi åkte och åkte, lite över 1 timme körde matte men jag själv sov nästan hela tiden.

Då bilen stannade kände jag igen mig och ville av direkt men matte skulle knäppa av mig bältet och sätta på kopplet och ha med sig sina saker - åh så långsam hon kan vara ibland, hihi!

Vi var hos min snälla uppfödare och jag ville in till alla roliga hundar.

Hälsade på några av tjejerna där ute på innergården och resten när vi kom in, knorrade lite mot hanarna men vi hade en grind mellan oss, mest för att de ville kela med min matte.

Matte skulle ju tvunget gosa med Hagge som hon gick på utställningen i Göteborg med, gillas inte, hihi!


Liza och matte tog en fika och sen började de kamma hundar. Stackars Liza hade varit dålig hela veckan och kände att hon blivit bak med pälsvården och matte erbjöd sin hjälp och jag blev avundsjuk!

Först fixade matte med Nova men hon var klar smabbt och sen tog matte min söta lillasyster Madicken (vi har samma mamma) och matte skrattade åt henne för hon lät som jag och Affi låter när vi är på trimbordet och hade samma saker för oss - ja vi är ju syskon.

Men jag tyckte att jag var åsidosatt så jag sa till matte att jag också var där så hon erbjöd mig att bli kammad men där går gränsen så istället blev jag satt på en stol brevid matte men jag var inte riktigt nöjd ändå så jag tog ett skutt och la mig på köksbordet och matte sa nä men min snälla söta uppfödare sa att det gick bra!

Då blev jag lugn för då var jag i samma höjd som min matte och nära henne, hihi!

Matte sa att jag skulle se och lära att man ska ligga på rygg när mage och ben fixades men då vände jag rumpan mot matte för det vill jag inte lära, hihi!

Vid ett tillfälle när jag var på golvet ville Nova leka och så flörtade hon med mig så jag blev lite skrajsen och hoppade nästan rakt upp i mattes famn - vilka vilda flickor!

Gillade inte heller när matte satt på golvet och då hon fick Madicken, Maja och min mamma Minette i famnen och några andra runt om så jag klev upp i mattes knä och la mig där så de andra fick allt gå ner och lägga sig runt om istället.

Matte sa att jag var tramsig för jag är ju inte nån knähund i vanliga fall - kan väl hända men man måste passa så matte inte byter ut mig för jag såg allt att Madicken sprang och pussade på mattes tår hela tiden och hon är så söt så.......

Skönt när vi körde hem och det var BARA jag och matte fast det var ändå kul att hälsa på!


Vi var hemma vid 23-tiden och sen satte matte igång en DVD så det blev sent i säng för att vara oss. Klockan 03 väckte jag matte och sa att jag behövde gå ut och att det var bråttom men när jag väl kom ut var det inte akut längre men jag klämde fram några droppar ändå - matte var inte direkt lycklig, hihi!


Idag vaknade vi 8.30 och när matte var klar så gick vi ut, stålande sol och snön smälter bort så man nästan kan se det med det finns mycket is på gräsmattorna så det är väldigt slirigt där.

Jag ville gå längre men matte har fortfarande ont i ryggen så hon kunde inte gå så långt, hon säger att det går bra en bit men sen orkar hon inte hålla upp sig och säckar då ihopa mer och mer och då gör det jätteont.

Nu ska jag sova ikapp sovtiden jag missade igår hos Liza!

 

Bild från i somras när vi hälsade på hos min uppfödare, här är Maja och Madicken. Madicken har längre hår nu!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards