Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Aamor & Tina - 5 mars 2013 17:21

Matte har varit hemma hos mig idag också.

Hon har inte haft så väldigt ont i natt men fortfarande när hon går och står för länge och det är inte långt vi går just nu.

Vaknade tidigt gjorde hon ändå men jag slapp ju gå iväg så det kan ju vara okej då!


Var borta om hos syrran i ca 1,5 timme, har ju inte sett henne sen i lördags på förmiddagen. Matte behövde handla lite så hon cyklade ner till Netto, är närmsta affären.

Efter matlagningen och att hon ätit la hon sig i soffan en stund och lyssnade på bok, jag låg på golvet bakom gardinen, en av mina favoritplatser.

Matte slumrade nog till för hon for upp med ett ryck när grannen ovanpå fick städfnatt och matte blev rädd, han körde nog dammsugaren i väggen eller nått.

Matte började snacka om att vår dammsugare också behövde luftas men jag övertalade henne att det var mycket trevligare att lufta mig, hihi!

Blev en lite längre runda nu men inte ens så lång som de vi kallar halvlånga rundor.


Varit strålande solsken idag och det känns verkligen som om våren kommit, fåglarna låter på annat sätt och så har jag vattnat några vintegäck, hihi!

Åt mat när vi kom in från rundan och just nu håller jag på med det smarriga tuggbenet med torkad kyckling runt om - mums!

Nu ska vi inte göra mer idag hoppas jag, jo gå ut och lite annat men annars ta det lugnt. Matte börjar bli lite smått trött på att vara hemma men hon ska stanna hemma i morgon också och så får hon se hur det känns då, håll tassar och tummar att det värsta lagt sig då - trots att jag gillar att ha henne hemma vill jag hellre ha henne som vanligt!

 

Bild från mars 2011 !

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards