Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Aamor & Tina - 9 mars 2013 16:08

Sovit gott hela natten och sluppit gå ut, det är rätt skönt!

Sov lagom länge och vi tog en runda innan matte åt frukost.

Det är så blåsigt att det kvittar vilket håll man går på för vinden blåser ändå bena i häcken på en och det är inte bekvämt precis! Matte skrattade några gånger när jag såg ut som de där irländska tvilligarna som varit med i melodifestivalen, med håret rakt upp - kul jag kan roa henne ju!

Tacksam är jag i alla fall att jag är ankrad i henne så jag inte blåser bort, hihi!


Har hjälp matte att kasta sopor, glas och batterier och jag var jätteduktig och hejade på henne.

En familj i huset mitt emot vårt höll på att flytta och bar ner allt bohag till parkeringen, hade nog ingen nyckel till grinden, och där stog höga lampor och skåp mm och jag tyckte det var perfekta saker att pinka på men det lät matte mig inte göra, fick inte ens gå nära och nosa på sakerna! Vi gick ändå förbi där 4 gånger och det hjälpte inte hur snabb jag än försökte vara för matte sa bara "rakt fram, Aamor" så jag fick lyda ju!


Vid 13-tiden blev jag rätt trött på matte så jag sa att jag ville hälsa på syrran och matte sa att vi kunde gå dit en liten stund!

Vi hälsade och sen la jag mig och då kom syrran och kelade lite med mig och sen började hon med att passa mig!

 

Så här kan hon sitta så länge jag ligger still, här tillar Affi på matte men annars har hon ögonen på mig!


Vi har varit ute och busat i hagen men vi tyckte att det blåste lite för mycket.

När matte och jag gick hem passade vi på att gå en lite längre runda, den längsta vi gått på hela veckan och matte sa att det gick rätt så bra, hon kände av ryggen men inte så mycket som innan i veckan, nu kändes det bara lite mer än det vanligtvis gör.

Härligt att gå en lite längre runda trots att det är så blåsigt men jag gillar inte när pälsen lyfter för nästan hela jag lyfter då.

Hemma träffade jag på grannen och deras barnbarn, de var så söta och jag blev lite avis när de gick upp en våning och inte gick in till oss, fast jag fick pussat den lille killen i alla fall, han blir snart 1 år.


Matte tvättar och diskar, ja maskinerna gör det men hon får fixa till det sen ändå.

Ska se om vi står ut med att titta på Mellon idag annars får vi kolla på slutet bara!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards