Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Aamor & Tina - 27 mars 2013 16:48

Jag har fått min nattsömn störd av matte som sovit som en kratta och varit vaken och uppe flera gånger i natt!

Hon hade lite ont i halsen hela dagen i går men det slog på mer i gårkväll och i natt och så gnäller hon att hon har ont överallt i alla leder och känner sig febrig så fort hon rör sig men hon har troligen ingen feber.

Roligast låter hon när hon pratar för det låter som hon har en potatis nerkörd i halsen, hihi. Hon tycker inte själv om det men jag kan väl inte hjälpa att jag tycker det låter kul.

Så klockan halv 5 i morse bestämde hon sig för att stanna hemma.

Det som stör henne mest är att hon varit hemma en gång redan denna månaden men då var det ju ryggen som var kass men hon säger att det har aldrig hänt förut under alla hennes år hon jobbat - nån gång ska ju vara den första!

Nog om matte och över till nått intressant - MIG!


Jag har tagit igen den störda nattsömnen på soffan men även där fortsatte matte störa mig men jag var för trött att höra henne!

När vi gick morgonrundan, som gick rent för långsamt enligt mig träffade vi på vår vaktmästare som vårade på området, hon sopade bort all sten som de spridit ut när det var snö och gångarna är så rena och fina.

Precis när jag skulle kela lite med henne kom Peggy och då blev det lite svårt vem jag skulle välja men det löste sig för Peggy ville också kela med vaktmästaren och självklart med mig!


Jag och matte har ätit lite mat, matte två äggmackor för hon orkade inget mer avancerat och jag fick lite ägg på mitt torrfoder så det gick ner som en dans i min mage plus att jag var hungrig för jag åt inte igår.

Nu börjar jag tycka att matte är rätt så tråkig så jag tjatar på henne att vi ska gå ut, behöver inte egentligen men jag vill göra nått annat än bara slöa, i alla fall just nu.


Vi har haft strålande solsken idag även om det var minusgrader i morse, matte blev varm när vi gick middagsrundan men det kanske är för att hon har nått kasst i kroppen.

 Nu måste jag ut matte!

 

Från mars 2011!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards