Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Påsk!

Av Aamor & Tina - 29 mars 2013 18:05

Idag har vi gjort "Påsk" här hemma.

Började med att matte sjöng i morse "och julen varar än till påska" och detta tokiga gjorde hon för att det var vitt ute, snöat i natt så ett tunt lager snö låg på marken.

Som tur är har det försvunnit igen under dagen men småsnö har fallit hela dagen.

Matte kallade mig förädrare när vi kom ut på morgonrundan för jag blev glad när jag såg snön, hihi!


Inne igen började matte göra "påsktårta" som vi ska bjuda på i morgon, det var tre olika lager så de två första gjorde hon och sen in i kylen med den.

Jag låg och sov i soffan i godan ro när nästa påsksak slog till - Påskbad för en stackars hund, hann inte ens gömma mig!

Lika bra att bita i det sura äpplet och låta matte hållas och njuta av myset i badlakanen, blev mys i 1,5 timme idag!

 

Matte lyssnade på bok under tiden för att inte bli rent för uttråkad, hihi! Tror minsann att hon slumrade till ett tag också!

Gick rätt så fort sen med föning och borstning och sengick jag och la mig för jag hade blivit trött!

 

Färdig! Matte gjorde det sista på påsktårtan!


Nu har vi precis varit ute på en lite längre runda och jag mötte inte en enda hund eller katt så jag får nöja mig med att jag fick snackat med min Schäferkompis Trixie i morse, hon hade inte sin "sura lillasyster" med sig och då kan vi hälsa.

Nu håller jag på att terrorisera (hennes ord) matte, jag vill ha allt utom min mat och jag ska göra en massa som kräver hennes medverkan - gäller att hålla igång henne, hihi!


GLAD PÅSK!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

29 mars 2013 18:35

Det där badlakans-myset är värt badet innan!
De syns ju hur gott du mår invirad i badlakan i mattes famn :)
Du blev jättefin efter bad, fön och kamning! Lika tjusig som vanligt!
Vi önskar er Glad Påsk tillbaka!

=^.^=

Kram å Påskpuss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 mars 2013 18:48

Ja det är faktiskt värt att bli blöt och schamonerad och balsamerad för att få mysa i mattes famn!
Matte säger att jag luktar så gott nu!

 
Laika

Laika

29 mars 2013 19:38

Skönt med dusch, nu är ju även du påskfin och härlig :)
Visst är det trist när man inte får något roligt kompismöte när man är ute och går, bättre lycka nästa gång, hihi. Kanske Peggy är ute och säger god natt då.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 mars 2013 19:53

Ja det får man verkligen hoppas att hon är för nu är det ett tag sen jag såg henne.
Jag är grann som få säger matte, hihi!

 
Melody

Melody

29 mars 2013 19:40

Oh vad du är söt i badlakanet! Önskar jag kunde komma och ge dig en stor påskpuss! Det ser ut som jag slipper påskbadet för matte har så mycket att göra inför morgondagens påskbuffé! Matte är lite nyfiken på tårtan som din matte gjort, du får nog visa den i morgon!
Ha det riktigt gott och GLAD PÅSK önskar matte och jag tillbaka!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

29 mars 2013 19:51

Du hade gärna fått ge mig en eller ett par påskpussar;)
Det är en kolatårta med kexbotten och två olika kolasorter. Matte ska ta kort!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

29 mars 2013 21:36

Men vilket påskväder du fick, Aamor. Hmm.. känner igen mig i badlakanet, Vi måste helt enkelt vara de sötaste/godaste små påskgodisar som finns!

Påskpussar från
PÅSKBELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

29 mars 2013 21:59

Ja det verkar vara så, hihi matte säger alltid till mig hur gullig jag är och det är gott att höra!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

29 mars 2013 22:50

Här har det också småsnöat idag , men inget som blev liggande tack o jam !
Söt du är inlindad i badlakanet :)
Jag ska visst bada nästa vecka för jag o matte ska på utställning nästa helg visst.
GLAD PÅSK på er :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

30 mars 2013 07:29

Skönt när det försvinner igen.
Lycka till på utställningen.

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

2 april 2013 16:10

Men ujujuj, måste du påskbada??!!! Kan du inte komma ifrån det där på något sätt? Vi badar t ex aldrig för vi tvättar oss själva. Kan inte du göra det också? Hårfönen är läbbig värre!! I alla fall när den blåser en i rumpan! :(
Fick du smaka kakan?
nosgos å gottisar

http://lillieslya.blogspot.se

Aamor & Tina

2 april 2013 16:40

Nä jag kommer tyvärr inte ifrån badandet, ja tvättar mig inte som ni gör för då hade jag inte haft tid för annat, hihi!
Jag älskar inte heller fönen men den är ett måste om det inte är sommar och varmt för annars torkar jag aldrig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards