Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 april 2013

Yeah!

Av Aamor & Tina - 5 april 2013 16:49

   Yeah, idag är det fredag och det är ju helt klart den bästa dagen på hela veckan!


Träffade på syrrans kompis Ludde i morse, han är en Jack Russel som låter himla rolig för han börjar "knorra" när han ser en hund han känner, hans matte säger att han sjunger men då är det väldigt falskt, hihi!

Han ville leka lite för tydligen gör syrran och han det när de träffas men här leker inte jag så tidigt på morgonen, jo om jag träffar på en katt så kanske men inte med en hund!

Syrran märkte nog att jag hälsat på hennes kompis för hon nosade igenom hela mig.

Kalvsyltan igår gjorde större intryck igår än idag för idag blev det avtryck och rumpdusch!


Matte kom direkt efter jobbet och jag fick åka bil hem, yeah och matte tog en lite längre runda än bara hem.

Härligt väder så vi satte oss på bänken en stund och när jag såg Peggy komma joggandes emot mig blev jag överlycklig. Lite kel på marken och lite kel uppe på bänken men när hon la sig i gräset och jag inte fick gå dit blev jag sur och skällde lite men då sa matte "att nått skällande ville hon inte veta av" så jag fick allt snällt gå in.

Hoppade upp i soffan och la mig men när matte satte sig i andra delen av soffan hoppade jag ner - sur!


Matte har kört igång tvättmaskinen och funderar på att ta fram dammsugaren men så fick hon ett hostanfall så hon beslutade att det får räcka med att tvätta och lite annat smått idag.

Hon är fortfarande inte okej i halsen och vet inte om hon är förkyld eller inte för det kommer och går (ingen pollenallergi har hon så det är inte det).


Nu ska vi njuta av denna underbara dag, matte med en bok i örat och jag sova och hålla koll på matte!

 

Gammal bild men jag ska nog hålla koll på vad det blir för mat, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

5 april 2013 18:17

Ibland vill man inte busa tidigt på morgonen.
Inte får du skälla heller. Tänk om Peggy blir rädd.
Nu får ni ha en riktig lat fredagskväll :)

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 april 2013 18:44

Nä hon bli inte rädd utan låg kvar på gräset och spann! Hon känner mig, hihi!
Har precis ätit nu, överraskade matte för jag kom upp bakom henne när hon hängde tvätt och rapade och sa att det var godisdags. Hon kollade i min tomma matskål och sa att jag var duktig och så fick jag mitt godis!
Nu ska jag lata mig!

 
Laika

Laika

5 april 2013 19:16

Ja, skönt med fredag och helg även om min matte ska jobba imorgon, men hon kommer ju hem vid sex och under tiden är jag med husse och lördagsgosar. Förstår att du blev sur, gå in bara för att du ville prata lite högt :) Vi kan liksom inte skälla tyst, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 april 2013 19:38

Stackars din matte som ska jobba och du har tur som har husse hemma.
Prata tyst går inte för man vill liksom att det ska höras när man väl snackar, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

5 april 2013 22:31

Häärligt med fredagar om man är ledig på helgen :)
Tror säkert att din syrra kände att du luktade annan hund.
Tur att dina skall inte skrämmer Peggy !
Trevlig helg på er :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

5 april 2013 22:52

Peggy är ingen lättskrämd dam, inte när det gäller mig men när okända tvåbenta kommer sticker hon eller några av hennes sambos (katter).
Härligt med helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards