Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 13 april 2013

Av Aamor & Tina - 13 april 2013 16:43

Matte vaknade tidigt med en hemsk hosta men hon lyckades somna om och efter en stund hoppade jag upp till henne i sängen och då sov hon bättre, hihi!

Vi gick ut vid 9.30 och då kom först Peggy och sa god morgon med lite kel och strax efter kom Igor som vi inte sett på jättelänge och han var lika snacksalig som vanligt. När Melle och Fräs såg att de andra två var hos oss så kom även de bort till oss så snacka om att jag var i himmelriket med 4 katter runt mig, hihi!

Vi fick gå efter en stund men då följde både Peggy och Igor med oss en bit, matte påstod att det inte blir nån reda med det jag ska göra då så vi gick snabbt vidare. Jag har ena toppen vänner!

Träffade på en dam som bor i huset brevid vårt och hon ville hälsa på mig och då kom vår nya granne mittöver med sin ena hund och vi hälsade, det var en äldre tik på 13 år av rasen Podengo, hon var jättesnäll så nu berättade jag att hon var godkänd för att hon hälsat på Kungen, hihi!

Jag passade på att pussa hennes husse också, hihi!

Fast jag vet inte om hon blev helt godkänd för hon vill gärna "klippa" katter sa hussen men så länge hon låter bli det är hon okej!


Matte och jag har slöat mest hela dagen men så fort matte hamnade på rygg i soffan startade hon hosta så hon fick sitta upp eller göra annat.

Har varit en vända uppe på trimbordet och fått tofsen omsatt och sen berättade jag för matte att jag ville ha nått gott när jag nu ställde upp på hennes idéer, hihi!

Just nu har jag ätit, torrfoder med rivna morötter på och jag luktar nog att matte har kycklingklubbor i ugnen men de tar så lång tid att bli klara - jag sitter vid ugnen och säger till dom att bli klara men de vägrar lyssna och matte säger bara att jag får vänta - suck!


Vädret har varit rätt grått och trist hela dagen, ingen sol alls men inget regn heller som tur är och när vi gick upp var det +6 grader, visserligen vid 9 men ändå!

  

Gammal bild!



Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards