Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Aamor & Tina - 20 april 2013 17:28

Matte vaknade i nästan vanlig vardagstid men vi behövde ju inte stressa iväg och bara det är så skönt.

När matte var klar med sin morgonrutin förutom maten gick vi ut på dagens första runda men först var jag uppe om vända på trimbordet för matte sa att som jag såg ut kunde jag ju inte se en enda katt och de vill man inte missa!

Matte vinkade på Trixis matte men jag såg inte Trixie för jag tittade efter mina kattvänner men rätt som det var hörde jag nån som sa "lika bra att stanna här för hon går inte längre förrän hon fått hälsa", det var Trixie som vägrade gå för hon ville säga god morgon till mig. Hon låter så liten och ynklig när hon hälsar trots att hon är en stor Schäfer, hihi!

Inne igen dammade matte lite överallt och jag la mig i soffan och kallade på matte som kom när hon var klar, hon skulle lyssna på sin bok men slumrade visst till en stund, hihi!


Vid 14 gick vi ut igen och då träffade jag på Peggy och efter lite kel gick jag och matte vidare men när vi kom tillbaka mötte Peggy oss och vi hade följe hem sista biten.

Matte satte sig på bänken och solade lite och jag och Peggy satt också uppe på den.

 

Lite bänkmys är aldrig fel!

När vi sen gick in igen la jag mig i soffan igen och matte funderade på att starta en maskin tvätt men den från igår var inte torr så hon hamnade i soffan hos mig med boken i öronen.  

Lördagarna ska vara lugna och bara mysiga när vi är hemma och lediga, det gillar jag.

Matte lagade mat senare till sig men jag ville inte ha just då utan satt och väntade tills hon ätit klart för att säga att vi gott kunde gå en runda till i det fina vädret.

Vi tog vår långa runda runt dammen och idag var där ett ankpar men jag hade inte tid att kolla in dom för vi mötte mattes kompis Eva, de har gått i samma klass mellan 4:an och 9:an och jag hade jobb att se till så hon inte avvek från oss.

Matte säger att jag inte är nån vallhund men jag har lite vall i mig, i alla fall när det gäller katter och tvåbenta, hihi!

Inne nästan precis och jag har ätit min egen mat nu och tänker låta magen jobba lite medan jag vilar mig en stund, har ju inte riktigt vant mig vid värmen än för det har ju varit kallt länge.


Hoppas alla får en trevlig lördagskväll!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards