Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Aamor & Tina - 21 april 2013 19:07

Då är det söndag igen och sista lediga dagen men jag och matte har haft en härlig dag för solen har strålat och värmt!

Vi gick nog ut vid 9 tiden och då blev det en sån där lagom morgonrunda, inga katter eller hundar syntes men det gjorde inget för vi skulle ju ut fler gånger.

Matte fixade sen lite här hemma och sen kollade hon på en film på datorn "En oväntad vänskap".

Sen frågade matte om jag ville hänga med och kasta sopor och det säger jag ju inte nä till - ja kastandet är väl inte det roligaste men jag får ju komma ut, hihi!

Mötte först Peggy på väg mot sopstället men hon ville inte följa med tillbaka. Satt länge och tittade efter henne och missade nästan därför att Ollie kom och kelade med min matte, han kom flera gånger för vi satt ute på bänken länge.

Våra grannar ovanpå kom med en massa småplantor av allt möjligt som de skulle ut till sin koloni och plantera och jag ville kolla in dragvagnen men matte sa att det var bäst att jag lät bli så plantorna inte blev krossade.

Gick in när jag blev varm, för solen kom fram riktigt och där var helt vindstilla så det blev riktigt varmt.


Matte drog i gång tvättmaskinen när vi kom in men det störde inte mig för jag somnade ändå, hihi!

Vid 16-tiden gick vi ut på en långrunda och inte ens då mötte jag nån hund, hörde en men fick inte syn på den.

Hemma igen satte matte sig på "vår" sten och nu känns det riktigt som om det är vår när hon invigt den, hihi!

Matte lagade lite mat och sen blev hon trött och la sig på soffan med bok i öronen och som vanligt ......snark, hihi!

Jag väckte henne med ett skall när jag frågat efter godis lite försiktigt först men jag fick ta i med brösttonerna för att hon skulle höra, hihi!

Fick bara en bit för jag skulle äta min mat innan jag fick mer så det gjorde jag - fick mer sen, hihi!

Nu ska vi snart gå ut på dagens sista runda, kan ju bli tidigare idag för vi ska ju upp och iväg tidigare eftersom matte ska jobba.

 

Från förra året i april! 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards