Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Aamor & Tina - 4 maj 2013 22:47

Matte vaknade strax efter 07 och vi gick nog upp vid 9 och strax efter det gick vi ut, det var varmt och gott och solen sken.

Vi snackade med "väggivägg" grannen från hennes balkong och sen kom två av mina små tvåbenta och hälsade på mig men matte var hungrig så vi gick in rätt snabbt.

Jag slumrade lite till och när matte hade ätit åt jag också lite mat, åt inget igår så jag var lite hungrig nu på morgonen.

Matte snackade med min uppfödare, hon ville höra om vi var hemma vid 16 tiden för hennes make skulle köra förbi och då kunde han passa på att hämta sakerna matte köpt till deras hundar, han hade varit och tittat på STCC på Knutstorp.

Matte sa att han kunde komma bort till mina matteföräldrar för matte skulle på kalas senare och jag skulle vara där då.


Vid middagstid gick vi ut en runda men precis när vi kom ut genom dörren fick jag syn på en okänd hund och då skulle jag precis säga att jag är kungen här då matte stoppade mig!

Vi hälsade istället, hon var en söt Pudel (tror vi för hon var helt nerklippt) som hette Celine.

Vi lekte lite och när vi skulle gå åt olika håll ville hon följa med mig istället, hihi!

Hennes matte förstod henne och sa att vem som skulle inte bli kär i en sån snygg kille som jag, hihi!

Hennes matte är dotter till min kopis Rex's matte och husse så hon skulle upp där sen.


Syrran blev glad när jag kom dit vid 15 tiden och hon ville leka med en gång men jag var tvungen att ha koll på matte, anade oråd.

Matte satte sig lugnt ner i soffan och då kopplade jag också av och efter ett tag ville jag leka med syrran men då tittade hon på mig som om jag kom från yttre rymden, hihi!

Strax efter 16 ringde det på dörren och det var Lasse,  min och syrrans halv uppfödare och han fick så många pussar av oss. Han fick hämtat sakerna och sa att jag och matte snart fick komma ner och hälsa på dom igen, gör vi så gärna!


Lite över 17 klappade matte mig och sa att hon bara skulle iväg ett tag och att jag skulle stanna hos Affi och det var okej då men........

Hon dröjde och dröjde, jag låg och tittade på ytterdörren och matte var verkligen saknad - är ju helg matte och då ska jag inte sakna dig utan vi ska umgås 24 timmar om dygnet!

Hon kom först 21.55 och stinker av katt gör hon!!!!!!

Matte hade varit på 12 års kalas hos sin gudson och de har två snygga katter, en huskatt som heter Tiger och en Raggdoll som heter Hassan och så fick jag stanna hos syrran!!!

Okej nu är katterna inte precis vana vid hundar som vill kela och stirrar på dom hela tiden så det var kanske bäst som matte gjorde men att matte hade kelat med dom!

Då berättade matte att hon hade inte kelat med dom utan klippt deras klor så det var därför hon luktade katt - tror jag så mycket jag vill om, hon kelade säker med dom också!


Nu ska snart matte lägga sig, själv har jag lagt mig på mattes fötter under skrivbordet och bara njuter av att vara hemma igen!

 

(gammal bild)

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards