Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Aamor & Tina - 7 maj 2013 17:31

Måste ju säga som så att det är tur att det är kort vecka nu för matte och jag var trötta i morse och det är bara tisdag, hihi!

Det har och är än varmt idag, matteföräldrarna hade 24 grader hos sig och matte sa att det var 30 grader på termometern under bilen - inte konstigt man svettas!

Varit en slö och bra dag hos syrran, vi har hållit koll på mattefars trädgårdesarbete och det blev så bra, bla klippte han en häck intill grannen.


Matte kom direkt efter jobbet och hämtade mig, syrran och mattefar och jag anade vad som var på gång.

In i bilen och sen bar det iväg men vi fick stanna vid en järnvägsövergång, ett godståg stannade precis mitt för oss för bommarna hade inte gått ner på den andra vägen det korsar. Tog rätt så lång tid och matte beklagade sig att de två övergångarna är aldrig synkade!

Vi hamnade där jag trodde, nämligen i min affär.

Jag började med att få mina klor klippta och det gick såååååå bra, hihi! Syrran tyckte däremot att det räckte att klippa bakbensens klor när det var hennes (o)tur, jag försökte lugna henne men hon lyssnade inte utan slutade när hon märkte att matte inte tänkte släppa henne. Sen ville hon inte ens titta på min matte, hihi!

Matte köpte nått nytt till mig, ja nytt är det inte men nytt för mig och affären. Hon köpte egentligen inte det utan hon hade en kupong på en "korv".

Det var Barf foder och när matte skar av en bit till syrran så hon också skulle få prova, det var inte lätt för det var fruset men matte skulle klara det, hihi, så nosade jag och slickade på maten.

När vi sen kom hem till oss så skar matte av en centimeter stor skiva och hackade det så det skulle tina och så blandade hon det med mitt torrfoder och slurp sa det när jag sen fick ner det, hihi!

Nu hoppas vi att magen också klarar det, därför matte blandade det.

Hon hade valt Kyckling måltiden och den var såååå god!


Nu tänker jag sova en stund för matte ville sätta mig på trimbordet och då la jag mig i stället och snarkade, hihi!

Hamnar nog där uppe senare ändå!

  ari i

Bild från februari i år!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards