Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Morsdag!

Av Aamor & Tina - 26 maj 2013 16:33

Idag är det faktiskt morsdag eller mattesdag som vi säger här, hihi! Ja alla "mammor" för fira denna dag tycker vi!

Vi sov länge idag,  visst matte vaknade första gången vid 07 men tyckte att det var lite för tidigt att gå upp och sen var klockan 9.20 nästa gång hon vaknade på riktigt! Tid som passar mig perfekt, hihi!

Förutom att vi firat alla mammor idag så har vädret varit sååååå tråkigt för det har regnat i stort sätt hela dagen med några få uppehåll!


Vid 11 tiden gick vi bort till mattemor för att gratulera henne på morsdag.

Gick och gick, jag fick springa för matte cyklade - okej väldigt sakta för hon påstod att jag var en vimsehöna, hihi!

Rätt kul att hålla lite högre fart än när matte går för det går inte för fort precis nu när ryggen är kass.

Vi träffade på mattes kompis Mona, hennes dotter Olivia och sambon Claes, de skulle till Monas pappa och fika för tyvärr gick hennes mamma bort för några år sen men de firar hennes dag ändå.

Jag tyckte de kunde följa med oss istället men de hade inte tid.


Vi gav mattemor ett halsband och en kort, hon fick kortet först för matte skulle shoppa nått nere på marknaden.

Nu undrar ni om matte fick nått av mig då?

Klart hon fick - hon fick köpa mer torkad kycklingfilé till mig, hehehehe! Hon har fått massor av kel och det får hon vara nöjd med!


Vi har nästan precis kommit hem från syrran nu, matte har hunnit starta tvätten och disken och jag har hunnit äta! Fick lite kyckling hos matteföräldrarna när de åt men det var på tok för lite, hihi!

Nu ska vi ta det lugnt resten av denna helg som snart är slut igen.

 

(gammal bild)

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

26 maj 2013 18:01

Trist väder här med. Regn sen 13-tiden... Tur att färgen hann torka sen igår.

=^.^=

Kram och Söndagsbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

26 maj 2013 18:03

Visst kan regn behövas men det kan komma när vi sover, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

26 maj 2013 19:00

Mysig dag! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

26 maj 2013 19:05

Ja det har det varit men det kunde gott varit solsken!

 
Laika

Laika

26 maj 2013 20:02

Vi har inte heller klarat oss ifrån det där regnet. Din matte fick ju en helt perfekt present av dig, hihi :D Det gillade jag verkligen. Jag sitter alltid i korgen när matte cyklar, för jag vill att hon cyklar så fort att jag får vinden i öronen, hihi. Och så blixtsnabbt kan jag inte springa själv :) (bara när jag vill men det kan jag inte säga till matte)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

26 maj 2013 20:12

Klart vi kan springa fort men bara när vi vill, hihi!
Visst var det en perfekt present hon fick ;)
Jag ville åka ett tag i korgen men när matte erbjöd mig ångrade jag mig!

 
Melody

Melody

27 maj 2013 07:50

Måste nog säga att det du gav din matte var betydligt bättre än ett par stövlar!
Jag ska komma ihåg det till nästa år!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

27 maj 2013 10:52

Visst var det en smart present, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards