Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Måndag!

Av Aamor & Tina - 27 maj 2013 18:22

Aj aj aj, nu var det måndag igen och klockskrället drog igång klockan 06, helgerna bara springer iväg!

Efter en lagom morgonrunda gick vi ner till garaget så jag kunde få åka bil till syrran, det piggar ju upp en!


Dagen hos syrran har mest ägnats åt vila, hihi! Det var först på eftermiddagen som mattefar fick ut mig.

Han och Affi var ute ett tag på trädäcket men jag föredrog att sova inne.

Mattefar fick ta oss i koppel och gå ut och snacka om att det var en hmla tur för precis när vi kom ut genom grinden kom två småtjejer som frågade om de fick klappa oss och självklart fick de göra så.

De kom därifrån med rena öron och välpussade!


Matte jobbade länge som vanligt och hon hade tur för hon fick mat innan vi gick hem, hihi!

Inga katter syntes ute, jo en men han ville inte hälsa så jag nöjde mig med att titta på honom.

Jag åt min mat medan matte fixade lite ordning i köket, hon undrar alltid vem som ställer upp där när hon jobbar, hihi! Det var bara frukostdisken som skulle in i diskmasinen så det var inte så mycket.

Jag har varit en vända uppe på trimbordet för matte tyckte det behövdes.

Efter en rent för liten mängd godis så gick jag och la mig på mattes fot!

 

Varit varmt och lite kvavt idag trots att solen varit framme mest hela tiden men det har ändå vait en massa mörka moln.

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

27 maj 2013 18:47

Vilken tur att ni tvättade öron och pussades! Tjejerna blev säkert jätteglada :)
En annan Skåning (Kjelle Bus) tror att Åskar vill hälsa på och därför är det kvavt ute...

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 maj 2013 18:57

Ja man måste glädja alla små som vill hälsa på en!
Ja det hade kanske hjälp om han hade hälsat på men bara han inte kommer nattetid!

 
Laika

Laika

27 maj 2013 19:21

Då blev nog tjejorna jätteglada som slipper duscha hemma ikväll :) Inga smutsiga öron att göra rena :) Vår måndag är lite som en lördag idag :) matte är ledig eftersom hon jobbade i helgen, men det låter ändå som att din måndag var bra, fast matte hade lång dag.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 maj 2013 19:51

Ja tjejerna blev glada, de sa till mattefar att de velat ha hund länge men mamman och pappan jobbade länge om dagarna och tyckte inte att de kunde ge en hund ett bra liv.
Skönt att du fick ha matte hemma men du fick ju vara utan henne i helgen så.....

 
Dui och Deco

Dui och Deco

27 maj 2013 19:43

Det är mysigt med halvstora minisar,d e kan ofta klappa bra och förstår att man måste vara lite försiktig.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

27 maj 2013 19:48

Jo de är bäst för hur söta de små är så kan de ta lite hårt och peta där de inte ska!

 
Melody

Melody

27 maj 2013 20:52

Här såg det också ut som Åskar skulle hälsa på så matte plockade in dynan som jag ville ligga och sova på! Men det ser ut som han ångrade sig!
Matte gillar inte heller när han kommer på besök på natten, då hon går hon upp och klär på sig och sätter sig i köket!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

27 maj 2013 21:37

Matte sover oftast vidare men blixtrar och smäller det samtidigt går hon upp om hon vaknar, hihi! Hon kan höra minsta pip från mig men sover genom annat som väcker hela området, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards