Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Blandat!

Av Aamor & Tina - 28 maj 2013 16:46

Idag har det varit blandat väder. Regnat lite i natt för det var lite blött ute och sen solsken och varmt och nu i kväll regnar det och det har mulnat men det är varmt fortfarande så ett ordentligt åskväder hade kanske hjälpt!


Syrran och jag har fått besök av två olika grannar till matteföräldrarna, grannen mitt över och en äldre dam som bor på gatan brevid fick fika hos oss idag och vi fick en hel del kel.

Jag rusade ut och mötte dom vid grinden, hörde inte när mattefar sa åt oss att stanna inne, hihi!

Sen har det blivit en hel del vilande!


Matte hämtade mig direkt efter jobb och vi gick hem rätt snabbt, satt ute en pytteliten stund för det regnade och inne har jag ätit medan matte har kokt en massa vatten och slagit i köksvasken för det rann dåligt tyckte hon men nu är där ett sånt "sug" att det gäller att hålla sig därifrån, hihi!

Tänker vila lite nu och låta magen njuta av maten.


I gårkväll när vi var ute sista rundan kom mina katters matte gående och hon och matte satt och snackade nästen i 1 timme och jag njöt över att ha en massa katter runt mig.

Grannarna över oss kom också och den ene berättade att deras kolonigranne hade hittat en del katter i en kontainer, några var döda, en fick de avliva för den var väldigt dålig men en hade överlevt och nu tog de hand om denna som var väldigt ung så de fick hjälpa den med både inkomster och utgifter, hoppas den klarar sig!

 

(gammal bild på mig och Peggy!)


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

28 maj 2013 18:12

Jag blir rabiat när jag läser om bortkastade kattungar. Vill bara skrika KASTRERA KATTERNA!!! Så blir det inga oönskade kattungar. Tänk om de bara kunde inse hur grymma dom är *ARG*
Hoppas att kattungen som överlevde får leva nu när den har någon som tar hand om den!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 maj 2013 18:18

Ja vi bli också så arga och vi förstår inte hur folk tänker, det är ju liv, helt oskyldiga och de ska ha bra liv! Håller med att har man katt så kastrera den!!!! Överlever den så har den ett bra hem sa grannen.

 
Laika

Laika

28 maj 2013 18:50

Usch då, det med kisekatterna var ju inte så roligt. Vi håller koll på den där svarta lilla katten här, försöker säkerställa om den har ett hem eller ej. Men nu har vi bara sett den vid två tillfällen så det bådar nog ändå gott.

Man undrar nog lite hur det blir med det här vädret i sommar. Kommer det vara lite si så där hela sommaren tro? Nej fy bubblan, jag vill ju ha sol så jag kan mysa ute.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 maj 2013 19:01

Bra att ni har koll på den lille svarta!
Tur att en kunde räddas i alla fall!
Vi vill ha en fin sommar men ändå inte stekande het, regn kan komma på nätterna.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

28 maj 2013 19:02

Förstår inte hur folk kan göra så där. Bra av er granne! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

28 maj 2013 19:07

Ja det är otroligt dåligt gjort, vi får hålla tummarna och tassarna nu där den lille överlevaren!

 
Frasse

Frasse

29 maj 2013 09:09

Åh, matte och jag älskar den bilden på dig och Peggy, den utstrålar så mycket vänskap och kärlek <3
Så förfärligt med katterna i containern! Man upphör aldrig att förvånas över människornas likgilighet och grymhet...
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

29 maj 2013 12:06

Vissa tvåbenta är väldigt grymma!
Visst är vi söta, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards