Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

Ve och fasa!

Av Aamor & Tina - 29 maj 2013 18:16

I gårkväll när jag var ute sista gången kom Peggy och mötte oss vid porten och sen följde hon med oss runt huset, matte tyckte att jag kunde pinka ändå men det går liksom inte!

Vi gick snabbt åt andra hållet men då kom hon rusande igen, matte gjorde en tvärvändning till men även denna gång kom hon tillbaka till mig.

Matte tog till och med upp henne i sin famn så jag skulle kunna göra mitt men då gick jag bara och tittade uppåt!

Till sist tog matte upp mig, bar mig runt huset och ut på en annan gräsmatta utan Peggy och då kunde jag, hihi!

När vi kom tillbaka kom Peggy springandes och mjauandes och undrade var vi blivit av och när vi skulle gå in ville hon hänga med in men matte sa att hon kunde gå hem till sig själv istället - suck!


Idag har det varit en blandad dag, mest sol men det har blåst en hel del och även lite regn har fallit.

Inget skoj och utöver det vanliga har hänt hos syrran utan vi har mest tagit det lugnt och vid några tillfällen tiggt frågat om vi kunde få godis!


Matte var lite sen för hon hade lovat köra mattefar några ärenden på andra sidan stan och så slapp han cykla dit.

Hemma satte vi oss på bänken och då kom två halvstora (ca 12 år) tjejer och snackade med mig och matte, jag passade på att pussa på dom, hihi!

Inne åt jag min mat och sen tyckte matte att det var dags med ett besök på trimbordet för mig!

Hon började borsta min kropp och när hon sen vände på mig för att tofsen skulle sättas om hörde jag henne säga några fula ord och sen började hon pilla lite utanför mitt vänstra öga!

Efter en stund förstod jag och ve och fasa det var en fästing som satt och åt på MIG, den är död nu i alla fall!

Det värsta för matte är att jag har väldigt svårt att sitta helt still när hon håller på med något på ett ställe för jag blir lite misstänksam, vet inte riktigt vad hon håller på med men jag förstod att det var allvar så jag skärpte mig!

Vi avskyr av hela våra hjärtan och allt annat i kroppen dessa äckliga odjur, de borde inte få finnas!!!

Efteråt fick jag en extra godisbit för att jag varit duktig.

 

Från maj förra året!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

29 maj 2013 18:55

Så envis Peggy var igår :) Hon gillar dig skarpt!
Vi har länge undrat vad fästingar är bra för... De ger bara en massa farliga sjukdomar om man får en på sig. Helt rätt! VI skulle inte gråta om de blev utrotade helt och hållet!!!

=^.^=

Kram å Nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 maj 2013 18:59

Ja från att bara slå en blick på mig ena dagen så är helknas-kelig nästa, hihi!

Nä vi förstår inte heller varför fästinga ska finnas för matte har aldrig hört vad de är bra för mer än att reta upp matte!

 
Laika

Laika

29 maj 2013 19:16

Fy för dessa fästingar. Nej, de borde verkligen inte få finnas, bara massa äckel och skräck när det kommer till fästingar. Och hur kan de vara så fräcka att sätta sig på dig? Nej vet hut.

Men alltså, Peggy bara älskar ju dig :) och klart att man glömmer bort att pinka när man har en kompis som bara vill kela med en :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 maj 2013 19:21

Matte sa att ska någon tugga på mig så ska det inte vara nån fästing i alla fall!
Peggy är söt, matte säger ibland att hon är min tjej men jag nöjer mig med kompis, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

29 maj 2013 19:51

Mysigt med Peggy även om det blev lite jobbigt.Usch stackars dig som fick en sån där Äcklis på dig.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

29 maj 2013 19:54

Vi avskyr fästingar, Örk!
Jag tyckte mest matte var jobbig som bara tjatade om att jag skulle pinka, hihi!

 
Melody

Melody

29 maj 2013 20:15

Usch och fy för fästningar. Min Berner sennen kusin fick anaplasma förra sommaren av en fästing, hon var så sjuk. Hon fick äta antibiotika riktigt länge, men det har ändå kommit tillbaka två gånger. Det blev kroniskt, så nu kan hon inte få valpar som var planerat! Nu har matte fått fästingskräck och kollar oss hela tiden!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

29 maj 2013 20:41

Det kan bli så fel i kroppen om fästingen har nån smitta.
Så synd om din kusin!

 
Frasse

Frasse

30 maj 2013 15:53

Det märks att det finns ett särskilt band mellan dig och Peggy <3 Hoppas du fick gjort vad du skulle till sist :-)
Fästingar är verkligen ett otyg, själv drabbas jag inte av dem eftersom jag så sällan är ute, men jag förstår att det måste vara jättejobbigt för er som gillar utelivet.
Så kul, på bilden ser det ut som om du har gröna ögon, precis som en katt :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

30 maj 2013 18:05

Jag är ju en halvkatt, hihi! Det lustiga är att mina ögon blir gröna när blixten slår i dom medan syrrans blir blåa fast vi har ju bruna i normala fall!
Fy för fästingar - du ska vara glad att slippa dom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards