Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Aamor & Tina - 5 juni 2013 19:03

Min matte har inte jobbat idag för hon skulle följa med mattemor på läkarbesök men jag har varit hos syrran och mattefar hela dagen ändå.

Vi har suttit ute nästan hela dagen och så har vi busat i hagen samtidigt som vi har skiftats om att kolla vid grinden om och när våra mattar skulle komma tillbaka.

Ett tag gick vi in men mattefar fattade varför och satte upp tre parasoller till oss och sig själv.

Det har varit riktigt varmt idag och jag tycker lite synd om matte och mattemor som varit inne hela dagen.


Först klockan 17 kom de tillbaka och bägge var rätt så slitna men de hade självklart orka att hälsa på oss.

Mattefar hade lagat mat som de åt när de kom tillbaka och sen gick jag och matte hem.

Suttit ute en stund men jag blev hungrig och ville in.

Matte pratade med vår "vägg-i-vägg" granne och hon undrade om hon fick ställa en fråga om mig och matte på morgnarna, en sak vi gör - visst sa matte fråga på!

"Jo, sa hon på morgnarna när Aamor sätter sig ner och tittar efter katterna så säger du något till honom efter en stund - vad är det du säger? För efter det så kommer han rusande till dig!"

"Ja du, sa matte jag säger till honom att vi tittar efter katterna när vi kommer hem igen!"

Hon sa att det ser så roligt ut och att hon länge undrat över detta, hihi!

Vi har våra morgonrutiner och denna är stående hos oss!


Inga katter ute som ville hälsa på mig nu ikväll men i gårkväll hade jag Peggy efter mig, hon kom rusaande som besatt när vi gick ifrån henne trots att hon fått kelat med mig innan!

Ett tag stod hon still och la sin svans runt om min hals, hihi!

Det började med att vi kom ut och Peggy låg på stenen och då var jag tvungen att hälsa!

 

Sen sprang jag iväg för att kvällspinka men så fort Peggy inte såg oss kom hon i en faslig fart och självklart skulle det kelas då!

 

Här har hon lagt svansen om min nacke, hihi!


Nu är vi lediga i 4 dagar och här ska njutas av det och förhoppningsvis får vi härligt väder!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards