Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Sluta!

Av Aamor & Tina - 24 juni 2013 18:02

I går kväll snackade jag med tre hundar och det gick från stor till mini, hihi!

Först Trixie, en Schäfer sen Gizmo som är en Russkiy Toy, lite högre än vad jag är men mindre och tunnare i benstomme och till sist Smokie en långhårig Chihuahua!

Matte kunde inte somna igår kväll, hon tittade på klockan sista gången 01.30 och strax efter hörde jag att hon somnade men efter ett tag hör jag "Sluta slicka på tassen!!!!", shit hon hörde mig! Jag slutade genast och la mig i min säng.

Trodde jag skulle få dra matte ur sängen i morse men hon vaknade 5 minuter innan klockan ringde!

Troligen däckar hon tidigt i kväll!


Varit en bra dag hos syrran där jag har haft fullt upp, jaga mattefar och mattemor, värma sängarna och provligga olika ställen på golvet, har även försökt undvika min övervakare men jag har inte lyckats för hon hittar mig fort om jag lyckats smita undan, hihi!

Matte slutade tidigt idag men hon skulle lämna min vår bil på lagning och koll av det som skramlade i den, typiskt nog skramlade den inte just idag men mannen skulle kolla och han hade vissa aningar så nu är vi utan bil ett tag för matte sa att det inte var nån brådska!!!!!! Min bil ju till det är dags att betala för då är det mattes!


Har varit med mattefar och matte sen på hennes mormor och morfars grav och satt nya blommor, tydligen hade myror ätit upp de gamla - vilka slug!

Vi gick hem sen och just nu vilar jag mig lite innan jag tänker äta mat.

Soligt och varmt idag men det har luftat lite så man har stått ut även om skuggan är skönast, enligt mig!

 

Från förra gången blommor planterades på deras grav!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

24 juni 2013 18:24

Tänk att matte hör att du slickar tassen även om hon sover! Märklig hörsel vi mattar har, jag hör också om tjejerna gör nåt det inte ska eller får.

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

24 juni 2013 18:28

Ja ni är rätt hopplösa, hihi!
Hon påstår att jag smaskar nått så otroligt så nästa gång ska jag vänta till hon sover ordentligt, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

24 juni 2013 20:39

Många skällisar blev det! Höll sig alla jamisar borta?? Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

24 juni 2013 20:43

Katterna kommer bara fram till mig, jag känner mig hedrad! De flyr från andra hundar, de kan gå förbi Smokie för han är ju så liten, hihi!

 
Melody

Melody

24 juni 2013 21:54

Vilka fräcka myror, äta upp blommorna på kyrkogården!
Vad duktig du var som hjälpte till att plantera nya! Själv älskar jag plantera
blommor, eller rättare sagt de där krukorna som plantorna varit i! De är
jätteroliga att slänga upp i luften och fånga! Men ibland hinner inte matte ta ur
plantan innan tar krukan och då låter hon så konstigt!
Ha det gott!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

24 juni 2013 22:15

Din lilla filur! Du får vara rädd om mattes blommor och vänta tills de är ute ur krukorna!

 
Laika

Laika

24 juni 2013 22:20

Då håller vi tassarna för att det inte blir regn nu när ni är utan bil och hoppas det inte är något dyrt att laga heller, för sånt där kan ju bli rent hopplöst ibland.
Jag gillar det där med att provligga olika ställen :) Det tassar jag för :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

24 juni 2013 22:49

Jo lagning på bil kan bli dyrt, mycket bättre att matte lägger pengarna på mig!
Man måste leta efter den bästa platsen, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards