Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 juli 2013

Borta!

Av Aamor & Tina - 6 juli 2013 16:54

Så skönt att vi slapp vakna till klockradion i morse, vi sov till 8 utan att matte vaknade vid 6 tiden som hon brukar.

Matte tittade ut och det såg ut att vara rätt soligt ute och när vi kom ut stämde det bra även om den del moln syntes så var de inte gråa som dagarna innan.


Det blev en morgonrunda med problem, hihi inte för mig men matte suckade ett antal gånger, hihi!

Det var så att Peggy mötte oss så fort vi kom utanför porten och efter en kort hälsning gick vi vidare och hon gick åt andra hållet. Jag var nödig och pinkade när vi kom runt hörnan utanför området och när jag var klar hör jag ett mjau och då kommer Peggy springandes efter oss och den lite längre rundan matte hade tänkt vi skulle göra blev inget av!

Inte lätt att få med mig när benen är borta, hihi!

 

Kolla, inga ben och då kan jag ju inte gå, hihi!

Matte försökte dra lite i mig men jag bara snurrade runt men inga ben kom fram!

Vi gick hemåt igen och eftersom Peggy följde med satte vi oss på stenen en stund innan vi gick in så matte fick lite mat i magen.


Matte drog fram dammsugaren och började störa sig och jag gjorde vad jag kunde för att stoppa henne, hihi, jag satte mig på sladden och sprang ivägen men insåg till slut att det inte var lönt så jag la mig i rummet som hon hade dammsugat klart!

Hon fick även syn på vinterjackorna som inte självmant vandrat in i garderoben så de blev tvättade och ska sen ska de in och inte komma fram på längeeeeeee än!


Vi tog en långrunda vid 12.30 och efteråt satte vi oss i gräset för det var bara där det fanns skugga, när matte sen sa att vi skulle gå in var mina ben borta igen, hihi men matte fick fram dom genom att lyfta upp mig och då föll de ut, hihi!

Matte har lyssnat på bok och jag har vilat mig, blev rätt trött efter en lång och varm runda.

Ändå stör hon mig då och då med att inte kunna sitta still så jag måste kolla henne eller så kallar hon på mig och tar kort när jag tittar upp - inte snällt!

 

Hopplösa matte, hihi!


Ha en undrebar lördagskväll alla goa vänner!


 
 
Melody

Melody

6 juli 2013 17:45

Smart du är som gömmer benen! Det ska jag testa!
Nu vill jag ju vara där matte är, så går hon in, så går jag in, men det vore nog skillnad om jag fick låna en av dina katter att kela med! Då skulle jag nog också vilja stanna ut!
Ha nu en riktigt skön myskväll med matte och i morgon får ni sovmorgon igen!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

6 juli 2013 17:48

Det är väldigt effektivt att gömma benen, hihi!
Hade matte gått in själv hade jag säkert kommit men matte vågar inte chansa och det utnyttjar jag!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

6 juli 2013 17:54

Vi kan inte förstå vart dina ben tar vägen varje gång du ser Peggy eller nån annan av kissarna.
Inte undra på att matte tar upp dig för att ni ska kunna komma nån vart ;-)
Härlig "bläng-bild" på dig sötnos!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

6 juli 2013 17:59

Jag har infällbara ben, samma sak som när de ska kammas, hihi!
Håller du med matte? Jag ska väl få bestämma, hihi!

 
Laika

Laika

6 juli 2013 23:44

Vi är nog kanske lite som sköldpaddor också :) Jag har gömt undan mina ben flera gånger idag, speciellt på de skuggiga och riktigt sköna ställena :) Kul med Peggymöte och klart att dina ben fälls in då :) Det är bara för matte att fälla in sina med, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 juli 2013 01:22

Nog är vi lite som sköldpaddor, hihi!
Skulle sett nått ut om matte fäller in sina ben, hihi!

 
Mimmi, Tarzan, Sessan

Mimmi, Tarzan, Sessan

7 juli 2013 16:40

Mjau Aamor, mjausan jo vi mår väl bättre nu sedan Chicko fick vandra vidare, men vi saknar honom jamars mycket förståss ändå.
Det är så tomt nu, :(

Tasskram

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

7 juli 2013 19:16

Visst är det tomt efter en kär medlem i familjen, matte kan snacka om sin katt Smulan med sorg i hjärtat än och hon vandrade över 2002.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

7 juli 2013 20:47

Klart man inte kan gå in om benen försvunnit ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

7 juli 2013 20:48

Nä precis och det är inget jag kan hjälpa för de bara försvinner, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards