Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

Bil!

Av Aamor & Tina - 7 juli 2013 19:17

Sovmorgon länge idag, hihi okej matte vaknade 7, 8 och sen 9.30 och då gick vi upp men matte säger att det är inte bra att ligga så länge för hon får ont i rygg och nacke men det var skönt ändå.

Vädret har varit strålande med sol från en blå himmel och vi har suttit ute mycket.

Någon lång runda har det inte blivit för det är det för varmt för men jag gör ändå det jag ska och kattspaning bränner också kalorier, hihi särskilt när jag följer med dom en bit i faslig fart, hihi!


Ett tag satt vi på gräsmattan under ett träd, där var skugga och njöt och både Ollie och Bebbe hälsade på oss, Bebbe bara på matte och på långt avstånd men ändå.

Mattemor ringde för de behövde hjälp med nått tekniskt och matte lovade att vi skulle titta bort till dom lite senare.

Matte frågade mig om vi skulle ta en tur med bilen och jag rester mig direkt från gräset och var beredd att rusa till garaget men matte var tvungen att hämta nycklen först så jag vände snabbt och sprang in, hihi!

Matteföräldrarna skrattade åt oss att vi kom med bil men det är ju varmt och vem orkar gå då även om det inte är så långt och cykla kunde vi inte för den står ju i matteföräldrarnas garage.

Syrran blev i alla fall glad när hon såg oss och hon ville busa med min matte direkt och eftersom det låter hemskt när de busar var jag tvungen att gå mellan så inte matte skadade sig, hihi!

När vi sen körde hem tog matte en lite längre tur med bilen så jag blev nöjd.


Hemma träffade jag på en katt som bor med en av min lilla tvåbenta kompis, vi vet inte vad han heter men kelen är han och han kom direkt fram till mig och strök sig utmed hela mig - lycka!

Vi har stött på honom några gånger men inte så ofta som jag träffar "mina" katter.

 


Vi satt ute en stund på bänken för matte försökte tjuvlyssna på en granne, fy matte, hihi. Det är en äldre dam som inte gillar katterna överhuvudtaget och hon påstår att de pinkar i hennes blommor och vi har inte sett det en enda gång men visst det kan de göra det ändå och så var en från styrelsen inne hos henne och matte hörde bara "också katterna" men sen hörde hon inte mer.

Hoppas mina katter inte får bekymmer.


Jag har ätit mat nu och är väldigt mätt och nöjd, matte med för igår tyckte hon att jag var tramsig, hihi!

Jag ville ha mat då i ungefär vanlig tid men när matte blandat ihopa det la jag mig istället och först 22.30 ville jag ha men godis men tyvärr var matte stenhård men maten hon blandat ville jag inte ha så hon prova med ny blandning och den passade "kungen" (mattes ord)! Vem vill ha gammal varm mat, örk!


I morgon går vi in på sista arbetsvecka innan semestern och det ska bli såååååå skönt!

 
 
Melody

Melody

7 juli 2013 19:52

Oj, oj det kan inte vara lätt att vara katt och inte få kissa och bajsa överallt! Hur ska en liten katt förstå var det är ok att göra sina behov. Sådana där tanter de kan vara riktiga surtanter, så det gäller att se upp var man sätter sig!
I dag har vi varit lata och hållit oss i skuggan, men vi behövde nog en vilodag efter gästerna åkt hem för snart kommer nya!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

7 juli 2013 20:02

Det lustiga är att hon har blommorna i små krukor så där är inget de kan gräva i så därför är vi lite tveksamma till pinkandet där. Inte lätt att vara katt nä och såna tanter är gnälliga på allt, snart är det nog hunden mitt emot som får det för hon sätter sig i rabatten, hihi! Matte är rätt noga med att jag ska ut utanför vårt område men ibland blir det inte så.
Gäster igen - vad kul!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

7 juli 2013 20:12

Vi får verkligen hoppas att "dina" katter inte får bekymmer från tanten!
Är dom som Smulan och Amanda, så går de hem och gör det dom ska i sin låda.
Tjejerna har aldrig gjort nåt i rastgården, inte ens när de var små. Då var det jättekul och se när de fick jättebråttom in för att gå på lådan!

=^.^=

Kram å nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

7 juli 2013 20:22

De kan pinka i rabatten men annars springer de hem och de gör inget i de stora blomkrukorna de har inne på sin balkong!
Nä vi vill inte ha bekymmer för det finns nog med folk som inte gillar dessa underbara varelser! Helt obegripligt enligt oss!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

7 juli 2013 20:41

Här har vi också haft sovmorgon idag och jag har varit ute o tassat flera gånger med matte idag :)
Hoppas att dina kattkompisar inte får problem med den sura tanten !!

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

7 juli 2013 20:44

Sura tanter kan bo högst upp så de slipper se nått, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

7 juli 2013 20:42

Vilken skön dag! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

7 juli 2013 20:43

Toppendag!

 
Laika

Laika

7 juli 2013 21:19

Du är verkligen ena kattmagneten :D Hoppas katterna är utom fara för sura damen bara.
Vi har också legat i gräset under ett träd, i skuggan idag :) Hur skönt som helst.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 juli 2013 22:20

Jag har nog nått sånt i mig eller så tror de att jag är en udda katt, hihi!
Att mysa under ett träd är toppen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards