Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

Inkräktare!

Av Aamor & Tina - 11 juli 2013 18:34

Strålande sol idag och det gillar vi och så blåser inte så mycket idag som det gjorde igår som tur är.

Varit en så skön dag hos syrran för vi har varit ute mest hela dagen.

Vi upptäckte inkräktare i matteföräldrarnas trädgård eller nästan inkträktare i alla fall, grannen passade sin dotters två hundar och det hade dom inte frågat oss om lov att göra, hihi!

Det blev som så att vi sprang på vår sida av häcken och sa till dom andra två att vara tysta, kan ju inte hålla på att skälla så när man är som gäst någonstans, hihi!

Matteföräldrana tyckte tydligen att vi sa till dom lite väl högt så när mattefar röt till oss slutade jag (hade själv tänkt sluta precis då, hihi) men syrran slog dövörat tilloch fortsatte, ingen hyfs alls på henne, hehe!

Fast när vi bägge tystnat, syrran rätt länge efter att jag tystnat så fortsatte de där "nästan inkträktarna" att bjäffsa!


Matte var och shoppade innan hon hämtade mig men det gick fort idag, hon längtade nog efter sin lille påg!

Handlelistan hon skulle haft med sig låg hemma och typiskt hade hon glömt vissa av sakerna så de får hon handla en annan gång.


Vi satt ute en lång stund och min kompis Trixies husse kom och snackade lite och så tog han kort på mig, matte hörde nått som klickade bak sin rygg och där stod han och tog kort, undrar om jag kommer i nån tidning eller nått, hihi!

Frisyren var ju inte precis den bästa, hihi!


Matte tyckte att jag skulle äta lite efter tofsomsättningen men jag la mig istället, hoppar nog över maten idag!

Tyckte mattes fot var bättre att ligga på!

 


Nu är det bara en ynka dag kvar innan semestern och den kommer nog att springa iväg, denna vecka har gått mycket fortare än förra!  


 
 
Melody

Melody

11 juli 2013 20:12

Den här veckan har gott rekordfort! Men nu säger matte att hon önskar sig
en dag som går riktigt långsamt så inte sommaren tar slut för fort! Men det
är klart att det ska vara en solig dag och så ska hon och jag bara gosa hela
dagen! Sådana dagar ska väl du ha på hennes semster, långa lata soliga dagar
med gos!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

11 juli 2013 20:29

Vi ska ha många lata, soliga, gosigt och långsamma dagar och sen nått kul men det ska gå lika långsamt, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

11 juli 2013 20:17

Visst har denna vecka gått jättesnabbt! Det tycker vi med :)
Ha en mysig torsdagskväll!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 juli 2013 20:27

Ska vi ha!

 
Laika

Laika

11 juli 2013 22:05

Men om nästan inkräktarna låter högt måste ni ju överrösta dom, så inte var det konstigt att mattefar kanske tyckte att ni lät högt. Men det gäller ju att hålla eventuella inkräktare på andra planhalvan, hihi.
Skönt att det är fredag imorgon, till och med matte tycker så för då blir det ledig helg, men sedan har hon två jobbiga och lååånga arbetsveckor framför sig, inte lika roligt. Men våra veckor kan ju få gå fort och era långsamt :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

11 juli 2013 22:15

Precis så är det, de bor ju inte där - okej inte jag heller men nästan bor jag där, hihi!
Vi gör en deal att era veckor går snabbt och mina tvärt om ;)

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

12 juli 2013 11:40

Klart ni måste markera när det kommer främmande fyrbeningar :-)
Visst har veckan gått snabbt, och det är ju precis som det ska vara när man längtar efter semestern!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

12 juli 2013 12:08

Bra att ni håller mes oss, hihi!
Snart så är det semester.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards