Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Kråka!

Av Aamor & Tina - 15 juli 2013 15:22

Matte ställde den dumma klockan i gårkväll men hon vaknade innan den ringde!

Är det inte så att vi har semester nu matte och då ska ingen klocka ringa!

Matte förklarade att det var för att hon skulle vara säker på att vara vaken till veterinärens telefontid - öhhhh, struntar väl jag i!

Nu ringde hon i alla fall och jag ska dit i morgon, de ska titta på såret på foten och se om jag har mycket tandsten eller de kan ta det i vaket tillstånd för annars får jag en ny tid - hoppas det går att göra allt i morgon men man kan aldrig veta!


Idag har jag hittat på lite annat än bara vilat mig, hihi!

Först körde jag och matte till min affär och jag fick en kråka som låter nästan som en också och sen blev mina klor klippta - jag var jätteduktig om jag själv får säga det och matte vägde mig och jag har gått ner 1 hg, hihi!

Jag träffade på en 12 veckors Bostonterrier,  urgullig när han samtidigt ville leka men ändå var lite skraj.

Två damer blev helt lyriska när de såg mig och ojade sig över min vackra färg och hur underbart det var att se en Shih Tzu med fullpäls för de hade nästan bara sett klippta.

Matte fick hålla hårt i mig så jag inte blev kidnappad, hihi!

De fick vars en puss när de satte sig ner på huk för att klappa mig!

Min kråka bar jag sen själv till bilen och kunde till och med hoppa in i bilen själv för att matte inte skulle ta den, hihi!


Sen körde vi till mattes jobb, jo hon har semester men en av killarna hade frågat så efter mig så vi ville överraska honom - han blev så glad och tog genast en skål med vatten till mig och jag drack och då blev han glad igen.

Passade på att bekanta mig med en annan kollega till matte som egentligen jobbar på annnat ställe i vanliga fall men denna vecka ska hon vara på mattes jobb - jag kröp in under hennes kjol, hihi!


På vägen hem ringde min uppfödare och jisses vad hon och matte kan snacka, det blev länge men vi ska hälsa på hos dom en dag snart - kul!

Hemma igen kom Peggy och kelade lite med mig och sen gick vi in.

Jag är lite trött nu och sover med min kråka nära mig!

 

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

15 juli 2013 17:15

Håller med dig om att när man har söm-ester så ska INGEN väckarklocka ringa !
Fast det har den gjort mest varje dag på mattes söm-ester också *suck*
Vilken fin Kråka du fått !
Klart att du måste vakta den så att ingen tar den !!

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

15 juli 2013 18:13

Vi inför klockringarförbud under semestern!!!
Gäller att vakta sina saker ;)

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

15 juli 2013 17:35

Klart att du inte brydde dig om ifall matte missade veterinärens telefontid, din filur. Bra att du får komma redan imorrn och får det gjort!
Vilken söt liten kråka du fick :)
Vi tror att matte skämmer bort dig liiite. Undrar vad du får imorrn, när du är duktig hos veterinären??? Hoppas att de kan göra allt och du slipper åka tillbaka en extra gång. Lycka till!

=^.^=

Kram å puss på nosen.

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 juli 2013 18:12

I morgon får jag nog inget för det blev kvällstid hos vetten!
Lite skämmer hon nog bort mig men det gör inte mig nått, hihi!

 
Laika

Laika

15 juli 2013 19:31

Vilken fin kråka du fått :) Klart att du bar den själv.
Då får vi önska lycka till imorgon och hoppas att allt går bra, så ni inte behöver boka en ny tid.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

15 juli 2013 19:39

Visst är den fin, har precis lekt med den igen, roligt att leka en stund efter maten ;)
Hoppas det räcker med ett men matte är tveksam, pessimist är hon, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

15 juli 2013 20:09

Men vilken trevlig dag du har haft! Fin kråka! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

15 juli 2013 20:11

Jag gillade kråkan men det gjorde Peggy också för hon ville ta den men det fick hon inte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards