Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Passade!

Av Aamor & Tina - 30 juli 2013 15:55

Mattes klocka ringde även idag, nu räcker det säger jag och redan klockan 07, hade ju knappt somnat!

Matte och mattemor skulle iväg på nått redan 9 så de skulle köra 8 så det blev ingen lugn morgon här inte!

Som tur var hade vi mattefar hos oss men jag vill ju ha min matte där - vet att jag är tramsig men hon är min och då ska jag helst se henne hela tiden eller veta var hon är!

Jag passade på att sova ikapp lite medan matte var iväg så när hon kom tillbaka 10.30 var jag pigg och vaken och framför allt överlycklig!

Jag passade henne hela tiden och hade ögonen på henne så hon inte skulle kunna rymma från mig igen.

Vi stannade hos matteföräldrarna för de ville bjuda på mat och ett tag gick hon ut på trädäcket och satte sig i en solstol för hon var trött och då blev jag av med henne, hittade henne efter en stund och för att hon kallade på mig.

När mattefar kom ut och satte sig för att läsa tidningen skulle jag upp på bordet, syrran också så klart men för min del var det perfekt för då kom jag i samma höjd som matte trots att hon satt en bit bort!

 


Satt ute en stund när vi kom hem men sen var där en hund som skällde på en annan hund så vi gick in, hihi!

Har inte riktigt förlikat mig med grannens hundar än!

Jag har fått en ny tofs och just nu ligger jag under skrivbordet och hör på matte som beklagar sig över att det luktar inte rosor där underifrån, hihi!

Någon "luftar" där och jag tror att det var den där hunden som skällde på grannens, hihi! 


Matte skulle lägga in ett videoklipp när jag snällt frågar om matte vill komma ner på golvet till mig men vidoefunktionen låg nere just nu så det klippet kommer en annan dag!


Konstigt väder idag, regnade i morse och nu skiner solen och värmen är tillbaka men det är ändå rätt molnigt!


 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

30 juli 2013 16:51

Men inte idag igen väl ?!
Håller med dig om att väckarklockor SKA vara avstängda när man har söm-ester !!
Här regnade det också i förmiddags och nu skiner solen igen här med .)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

30 juli 2013 16:53

Dåligt sätt eller hur!
Just nu åskar och ösregnar det här!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

30 juli 2013 18:55

En av de där poängerna med SömEster är ju att man får sova ut! Ni fick en bra dag ändå! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

30 juli 2013 19:00

Nu ska vi sova för resten av veckan har vi inga mer tidigamorgnar!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

30 juli 2013 18:55

Haha, nej inte kan väl det vara du Aamor som luftar under skrivbordet. Sånt gör ju inte sådan som vi, hihi!
Har ditt sår på tassen blivit nåt bättre, undrar jag och Matte?

Luftiga ;) hälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

30 juli 2013 18:59

Ja mitt sår håller på att läka som tur är! Tack för er omtanke!
Nä vi luftar verkligen inte, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

30 juli 2013 19:17

Vi fick lite regn, men det är lika kvavt ändå :(
Det var säääkert grannes hund som luftar under mattes skrivbord ;-)
Ha en mysig och lat kväll. Vi ser fram emot att få se videosnutten en annan dag.

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

30 juli 2013 19:20

Så är det nog, vi kan skylla på grannhunden, hihi du är smart Julia!
Jag ska bara lata mig för det är jag såååå bra på, hihi!

 
Melody

Melody

31 juli 2013 08:35

Här regnar det inte idag, utan det ösregnar! Ingen liten shih tzu som sticker ut nosen frivilligt just nu! Ingen matte heller förresten! Och att du inte har förlikat dig med grannens hundar har jag full förståelse för! Man har väl sitt revir och andra hundar ska hålla sig utom syn och hörhåll! Jag har nog insett att det gäller i människovärlden också!
Ha en bra semesterdag och hålla koll på matte så hon inte rymmer igen!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

31 juli 2013 09:59

Det är nog för att de inte vill hälsa på mig som jag blir irriterad!
Låter inte som det regnar här men jag ska snart kolla!

 
Laika

Laika

31 juli 2013 19:43

Vet inte om kommentaren på det tidigare inlägget kommer med, kändes lite knasigt när vi tryckte på skicka kommentar, men i alla fall... det där med att sova och slappa på sin semester...jo jag säger då det :)
Klart att du luktar rosor, även om du vädrar lite, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

31 juli 2013 20:06

Tack lilla du! Matte som har känslig nos, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards