Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Aamor & Tina - 4 augusti 2013 17:14

Matte vaknade redan 7.30, undrar om hon börjar förbereda sig inför de dagar hon ska in och jobba, hihi!

Vi har sovit så gott i natt att vi var utvilade ändå - trodde vi!

Morgonrundan var snabbt avklarad, ut runt hörnan och sen lyfta på benet och sen in igen men så träffade vi på Arktis och hans matte så vi var ute en stund till.

Än en gång blev Arktis så glad när han såg min matte att han kom rusande, hans matte släppte kopplet - mig struntade han i!


Efter lite frukost och lite nyhetsläsning för matte på datorn gick hon in i soffan och la sig för att lyssna på bok, hehe!

Jo ett tag lyssnade hon men sen fick hon backa i boken, hela 1,5 timme!

Jag njöt i fulla drag av att vi vilade en stund, gillar när matte håller sig still så jag själv kan vila ordentligt!

Tur att matte vaknade av sig själv för ett tag efter att hon vaknat ringde det och det var min kära uppfödare som ville snacka lite.

Matte stekte ägg till middag så jag struntade i att medverka i matlagningen, hihi! Hon kanske fixar nått godare till kvällsmat men jag är tveksam för hon tycker det är för varmt att stå och laga mat.


Vid 16 tyckte matte att vi skulle gå ut en runda, jag var väldigt tveksam för det är för varmt men när matte öppnade dörren valde jag att följa med ändå.

Vi hade rätt så mycket tur den största biten av rundan för gick vi inte i skuggan så gick solen i moln och då var det rätt behagligt, bara en liten bit solen sken som mest på oss.

Vi satte oss i gräset en stund när vi kom fram till vårt hus men sen blev vi törstiga och valde att gå in.

 

Matte tyckte att jag var lite gojsig i ögonen så de blev tvättade så fort jag kom in!

Måste säga att min tass har läkt helt och hållet nu och matte sprutar bara på medlet varannan dag och jag tittar bara på tassen då och då och tycker att det är skönt att slippa slicka där!


Vädret idag är varmt men inte så kvavt som det varit de senaste dagarna, alltid något!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards