Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Aamor & Tina - 11 augusti 2013 09:39

Vi var lite slöa igår och orkade inte skriva nått!


Lite lagom lång sovmorgon, matte vaknade vid 8 men låg kvar och lyssnade på bok till 9.30 och själv sov jag tills matte steg upp!

På morgonrundan stötte jag på Arktis och han blir så glad när han ser oss och jag blir glad när han är ute för då är alltid några av katterna ute!


Vid middagstid undrade matte om jag kände för att ta en sväng med bilen, självklart nått som passade mig, hihi!

Vi tog vägen runt stan och när matte sen stannade kände jag igen mig direkt och fick bråttom ut ur bilen.

Jag började vifta på svansen redan utanför ytterdörren men anade att det inte skulle bli nått kul eftersom matte låste upp och larmade av.

Jag rusade in och kollade överallt men där var helt tomt på mattes jobb, inte en enda som ville kela med mig, trist!

Matte sa att det är ju helg Aamor och då är där ingen och att hon bara skulle hämta sitt smör som hon glömde ta med sig hem dagen innan.

Där ska inte vara tomt på mattes jobb när jag hälsar på där!

Vi körde hem igen och matte la sig i soffan och läste en bok men efter en massa sidor blev hon trött och så somnade hon, skönt för då kan jag också sova gott!


Långt om länge åt jag min mat men att det tog lång tid berodde på matte för hon blandade i fel barfmat bland mina kulor, hon tog kyckling istället för kyckling måltid och den som enbart heter kyckling gillar jag inte alls så den kan hon kasta!

När jag väl fick rätt åt jag upp allt och sen rapade jag för att matte skulle höra att jag var mätt och ge mig "efter maten" godiset!

Vi gick ut en sväng och jag passade på att gnugga huvudet i gräsmattan, matte skarattade åt mig för några stora "helikopter frö" från trädet fastnade i pannan på mig så det såg ut som jag hade horn!

 

Lite smått grynig bild men ser ni mina "horn"   


Matte låg och läste jättelänge i natt, hon släckte inte förrän 02 men det är klart att sover man på dagen är det kanske inte så lätt för de tvåbenta att somna på kvällen - tur jag slipper de problemen, hihi!


Idag vaknade matte redan 7.30 så det blev inte så många timmar sömn för henne.

Vi har varit ute och jag träffade på Arktis och han fick sig en blåsning när han hoppade mot mig, han får lära sig att så gör man inte mot mig - ja jag kan vara lite småsur men sån är jag, hihi!

Det roligaste var att Peggy fräste mot honom men inte mot mig - jag känner mig hedrad!

Nu ska vi göra så lite som möjligt resten av dagen om jag får bestämma men känner jag matte hittar hon alltid på nått hon ska göra som jag tycker är trist, hihi!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards