Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Aamor & Tina - 16 augusti 2013 18:46

I morse, fast matte vill kalla det natt klockan 04.41 väkte jag henne och var i desperat behov att gå ut, matte upplyste mig om att det var inte kattspaning som gällde utan det var nödigheten som kom först - suck!

Lite tur hade jag allt för även om jag nu var nödig så tidigt så var även Ollie uppe och kom och mötte oss i porten så det blev lite kattkel ändå och matte kan ju inte säga nått när katten kommer fram till mig för jag spanade inte, hihi!

Tyvärr för mattes del hade hon svårt att somna om igen trots att jag låg uppe hos henne och sov så gott så.

Hon lyssnade nog på en bok i 2 timmar innan hon slumrade till och sen gick vi inte upp förrän 10.


Nästa gång vi gick ut kom även Arktis ut och så glad han blev när han såg oss, förs kel med min matte och sen trodde han att jag ville busa men jag gick till sidan istället och tittade på Ollie som låg en bit bort - han tycker nog att jag är lite trist men det struntar jag i, hihi!


Matte har gjort lite av varje idag, tvättat, fixat med rotfrukterna hon fick igår av kusinen, tömt diskmaskinen mm och själv har jag antingen tittat på eller stöttat henne från min vilande position, hihi!

Jag ville inte äta nån mat igår så jag var rätt hungrig idag och ville ha mat redan vid 14 så jag åt och sen fick jag massor av kel och tyvärr ingick en del borstning där uppe på trimbordet men det var skönt när jag var klar.

Vi gick ut och jag var vad matte kallade "ett skatgående fordon" och hon funderade på att sätta en sån där röd triangel i häcken på mig så då fick jag lite bättre fart, hihi!

Jag fick välja vilket håll vi skulle gå så jag valde den långa rundan, matte skulle få för att hon kallade mig saktgående, hihi!

Vi stannade och pausade på en gräsmatta och sen gick vi hem, kollade efter katterna men inga var ute just då så vi gick in istället.

Matte fixade mat till sig och sen la hon sig på soffan och läste i sin bok, själv passade jag på att sova en stund och vila mina "saktgående" ben, hihi!

 

Bild från oktober 2010, så kort hår jag hade då!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards