Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Aamor & Tina - 19 augusti 2013 18:29

I går kväll när jag var ute på sista rundan ville jag gå ner mot parkeringen för att se om Peggy var där och matte fick syn på en katt längst bort och kallade "PEGGY" och då kom hon rusande under alla bilarna och fram till mig och ville kela - både jag och matte blev lika glada!

Vi hade sen följe hem och hon hoppade in till sig.

Vi satt ute en stund och då kom hennes matte och Arktis ut och då fick vi höra att några barn hade varit dumma mot Peggy i fredags och att en annan dam sett detta och hon for ut och hojtade på pojkarna som då hade släppt Peggy som sprang som en galning åt ett annat håll - hon måste ha varit så rädd!

Vi träffade på Peggy nu när vi var ute på en långrunda och hon vill inte bli klappad på huvudet och nacken längre märkte matte, hon älskar det annars!


Idag har vi varit uppe tidigt, jag trodde matte skulle jobba när vi gick till matteföräldrarna men istället fick jag följa med i bilen när matte och mattefar gav sig iväg.

Vi släppte av mattefar p ett ställe och sen satt vi där och väntade i nästan 1 timme.

Han var och gjorde ett sånt där arbetsprov för att kolla hjärtat, han skulle tydligen cykla en massa sa matte med en massa trådar fast på kroppen.

Då vi suttit där i 30 minuter hör matte en ambulans som kör in någonstans på detta område och hon fick kalla kårar längs med ryggen och väntade sig nästan att någon skulle komma ut och kalla eller att telefonen skulle ringa men inget hände som tur var och mattefar kom ut - hjärtat var bra - jippie!


Hemma hos syrran igen fikade dom och sen skulle Affi bada, hon skulle gjort det för längesen men ja tiden har gått men nu var det hennes tur och hon var inte det minsta taksam mot min matte som gjorde detta med henne, hihi!

Fin blev hon i alla fall men som vanligt får hon för sig att det var mitt fel så hon bet sig fast som en igel i mitt öra och sen gick hon iväg med mig - bara att hänga på då!

Vi var hemma vid 14 och då åt matte lite soppa som hon gjorde igår och sen la hon sig på soffan och läste länge!

Nu har vi precis varit ute och gått en långrunda och idag behövde hon inte sätta nån varningstriangel i häcken på mig, hihi!

Min mat åt jag när vi kom in igen och just nu är jag uppe i soffan och torkar nosen, matte hör mig nog inte eller så bryr hon sig inte för jag gör som jag vill ändå, hihi!

 

Här är jag nästan 1 år så gammal bild, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards