Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2013

Slut!

Av Aamor & Tina - 22 augusti 2013 18:57

I går kväll när jag vaknat till liv riktigt hade jag ögonen på matte hela tiden, släppte henne inte ur sikte över huvudtaget.

Till slut ville jag till och med upp i hennes famn och där somnade jag om och sov på rygg där i 1 timme.

Måste bara säga att det är hemskt att bli lämnad så som jag blev hos veterinären, jag hade det jättebra där så det är inte det men jag kände ju ingen och tur är väl det för hade vi känt varandra hade det betytt att jag var där mycket och det vill jag absolut inte!


Nu är det slut med friden och att njuta av att vara hemma och ta dagen som den kommer för idag började matte jobba och jag fick gå till syrran!

Det var rätt kul och syrran blev glad när hon såg mig, undrar så vad hon trodde om det igår när jag inte kom med matte.

Har varit ovanligt kelig med matteföräldrarna och legat mycket uppe på bordet och njutit av sällskapet.

Mattemors syster kom på besök idag och vi välkomnade henne ordentligt, hihi!


Matte jobbade länge idag, tänk att hon gör det den dagen hon börjar jobba men det gick bra det också.

Hon berättade om att hon frågat chefen om mer semester i höst och det gillar jag men tydligen ska inte jag få njuta av hennes sällskap de dagarna!

Hemma fick jag en ny tofs för den befintliga hängde ner framför ansiktet och jag såg ut som en risbuske sa matte, hmmmm!

Sen trodde hon att jag skulle äta min mat, hahaha det kunde hon glömma, åt inget i går heller och idag protesterade jag mot att behöva äta min egen mat så jag åt mattes ena macka istället.

Varför hon gav med sig? Jo hon snackade i telefon och då passade jag på att prata högt om hur orättvist livet var och skillnaden på vår mat mm, hihi!

Jag åt nästan hela hennes macka och sen var jag nöjd.

Gäller att veta när man ska passa på att lägga in stöten för att få som man vill!

Just nu ligger jag och slappar under skrivbordet och matte funderar på att ta sin bok och göra samma avslappnande i soffan - gör hon rätt i!

 

Gammal bild.

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

22 augusti 2013 19:44

Du är en lurifax ;-) Du VET hur du ska linda matte runt din ena framtass. Hon är svag för sin lilla påg :)
Imorrn är det FREDAG, veckans bästaste dag!!!

=^.^=

Kram å nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 augusti 2013 21:03

Jo det kan ni lita på att jag kan, hör lindad det hej vilt ;)
Jippie för fredag!

 
Melody

Melody

22 augusti 2013 19:55

Nu skrattade matte gott, hon tycker du låter som ett riktigt litet människobarn som vet hur det ska gå till för att få sig en macka! Men att du inte äter din mat det förstår jag mig inte på! Mat är ju det bäst som finns!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

22 augusti 2013 21:02

Jag har alltid utnyttjat olika tillfällen som gynnar mig, hihi!
Nä du mat är inte det viktigaste för mig i alla fall!

 
Laika

Laika

22 augusti 2013 19:56

Hihi, det gäller att välja sina tillfällen när man ska försöka få det man vill. Bra jobbat :D Kan tänka mig att mackan smakade bättre än din mat, hihi.
Skönt att du kvicknat till igen, även om det nu blev en vanlig arbetsdag istället för en semesterdag :) Spännande med mer semester, men hur tänkte hon där när du inte ska få vara med? ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

22 augusti 2013 21:01

Ko det gäller att passa på när det inte passar sig att ställa till en scen och göra det då, hehe!
Ja jag vet inte vad hon tänker med om en semester inte ska involvera mig det viktigaste hon har här i livet!

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

23 augusti 2013 15:39

Haha, smart att sno mattes macka när du blev trött på din egen mat. Klart hon inte kan motstå dig när du tittar på henne med dina snälla fina ögon <3
Skönt att allt tassar på som vanligt efter veterinärbesöket!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

23 augusti 2013 17:41

Man måste ju skifta mat lite då och då, hihi!
Gäller att passa på att "be" om nått när det inte passar sig riktigt, hihi!
Ja jag är precis som vanligt nu igen, inte knasigare än vanligt säger matte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards