Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

Fredag!

Av Aamor & Tina - 23 augusti 2013 17:42

Nu har vi minsann jobbat en hel vecka och det ska bli skönt med helg - va har vi bara jobbat 2 dagar, matte?

Känns som mycket mer men det kanske är för att det varit tidiga morgnar alla dagar i veckan utom en.

Vilket som så är det äntligen fredag och vi har två lediga dagar framför oss!

Fast ärligt talat tror jag att matte har några planer som jag kan tycka är jobbigt men vi får se om det blir så.


Haft en lugn och bra dag hos syrran, vi har varit så snälla idag, jo det är sant för det hörde jag att mattemor sa till matte när hon frågade. Ibland är vi nog lite tiggiga och tramsiga med annat men inte idag.

Varit fint väder idag och ganska så lagom varmt så vi har varit ute en del.


Matte var sen när hon skulle hämta mig för hon var i en affär och handlade till matteföräldrarna nu när hon ändå körde hemåt så kunde det ju passa bra.

Matte fick mat hos matteföräldrarna så det slapp hon fixa här hemma, snällt.

Vi satt ute en stund och kolla efter katter men det var bara Bebbe som kom och hälsade men han hälsar alltid på avstånd så det är inte lika kul.


I gårkväll var det rena hundträffen för jag sprang på både Arktis och Gizmo och sen sällskapade jag med Arktis lite mer när han gått klart och vi satt på vår sten.

 

Arktis hanväxer och frodas och är rätt mycket större än vad jag är redan men jag sätter honom på plats när han blir jobbig eller försöker i alla fall platsa honom, hihi!


Idag har jag ätit min mat, min alldeles egna mat och efteråt fick jag torkad kyckling som var satt på ett tuggben som matte handlade i en annan än min djuraffär - mums!

 
 
Melody

Melody

23 augusti 2013 18:04

Arktis han ser ut att passa i fjällen, vi kanske ska åka förbi och ta med honom
i morgon när vi åker norrut! Skojar bara, men matte är så förtjust i honom!
Själv är jag alldeles nöjd med att titta på dig! Ha en riktigt helg med matte!
Och håll ordning på de andra djuren på gården, för det är klart att det är du som bestämmer!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

23 augusti 2013 18:10

Tack söta Melody!
Tror nog han hade trivts bra i fjällen, en Samojed tål kyla bra.
Ha nu en trevlig resa norrut.
Självklart är jag chef här på området, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

23 augusti 2013 18:15

Fredagskvällasär bästast med 2 lediga dagar att sefram emot.
Arktis och du är jättefina på bilden idag. Det syns hur fort Arktis växer, snart blir DU liten bredvid honom ;-)

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

23 augusti 2013 18:18

Ja jag blir till slut en liten fis bredvid honom, hihi!
Visst är fredagar bäst!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

23 augusti 2013 19:10

Visst är det härligt med helg! Lite segt när det där jobbandet ska komma igång igen! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

23 augusti 2013 19:11

Jo det känns lite som kroppen stretar åt andra hållet när det är dags för de tvåbenta att jobba!

 
Elin

Elin

23 augusti 2013 20:36

Ja det är viktigt att sätta den mindre generationen på plats ifall dem blir för jobbiga ;-)

trevlig helg!

http://www.fluffmonster.blogg.se

Aamor & Tina

23 augusti 2013 21:03

Det är väldigt viktigt ;)

 
Laika

Laika

23 augusti 2013 21:04

Jo, nog ser man allt att han blir större och större, men det är ju du som är kungen oavsett hur stor han blir, hihi.
Skönt med helg, som alltid :D Varför kan man inte ha helg på vardagen och vardag på helgen? Då hade ju veckan varit mycket bättre :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

23 augusti 2013 21:40

Om vi hundar går ihop och säger att vi vill ha det så tror du politikerna går med på det - värt ett försök, hihi!
Jag kungen över alla är......, hehe!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

24 augusti 2013 10:45

Jag ställer upp direkt på det kravet, Aamor! Fin är han Arktis, men du är ännu finare;) Platsa du till lillkillen så han blir ordentligt uppfostrad!

Krävande hälsningar
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

24 augusti 2013 12:54

Tack sötnos!
Jo det gäller att de vet sin plats, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards