Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Kul dag!

Av Aamor & Tina - 12 september 2013 18:04

Äntligen har matte läst ut sin bok så hon kanske kan sova lite tidigare om kvällarna, hon har inte släckt innan 23.30 denna vecka, suck!

Piggnade till ordentligt när jag kom ut i morse för Ollie kom fram från buskarna och var kelsjuk och sen följde han med oss nästan halvvägs till syrran, matte gnällde lite om att det gick så sakta men man måste ju stanna lite då och då för att kela!


Har varit en kul dag hos syrran för vi har busat jättemycket, vi höll på nästan non stop i en timme och vi har ätit kex, knastrar så gott i tänderna.

När matte kom var det dags med mer bus men då ska jag ju busa med matte och syrran tar mig i örat för att leda bort mig för hon ska fram istället men det gör inget för det räcker att matte är där.


Matte sa att jag och syrran skulle få åka bil och då skulle vi göra det med en gång. Vi hamnade utanför min affär för vi var tidiga sa matte????? vadå vi brukar ju inte ha nån tid där!

 

Härligt väder så vi satt och njöt och inte blev det sämre heller när det kom en dam med en bur med 3 stycken ursöta bebisar, de såg nästan ut som mig när jag var liten men de var en korsning mellan Lhasa Apso och Tibetansk Spaniel.

Jag ville så gärna hälsa men matte sa att de inte var vana vid mina basilusker så det var bäst att vi lät bli men jag tittade och viftade på svansen.

Vi gick in efter en stund och så kallade en dam in oss och då visste jag, syrran ville vända i dörren men hon hann inte ut innan den stängdes.

Jag var först uppe på bordet och fick min vaccination och sen var det syrrans tur, vi sa inte ett enda ljud och jag ryckte inte ens till.

Fast att sitta på bordet var ingen höjdare som ni kan se på mitt ansiktsuttryck trots suddig bild, hihi!

 

Veterinären laddar sprutan här!


Hem sen till matteföräldrarna för lite mat för både matte och mig, jag fick mina goda färskfoder köttbullar utan något torrfoder alls, mums!

Hemma nu och trots att vi satt ute en lång stund kom ingen katt och hälsade på mig som jag hoppats.

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

12 september 2013 18:26

Det går rätt fort med den där vaccinationen ändå. Skönt att ha det gjort.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

12 september 2013 18:41

Så fina nålar att de knappt känns!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

12 september 2013 18:33

Behöver matte "fler" böcker eller adresser där man hittar BRA fanfiction, hojta till i så fall??? *skrattar lite*
Bra med morgonkel även om det tar lite tid!
Jaså? Det var dags för det årliga igen?
Härligt, nu är det gjort till 2014 :)

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

12 september 2013 18:41

Veterinären frågade om det verkligen redan gått ett helt år sen sötnosarna var där, hihi!
Matte kollar efter författare så hon hör nog snart av sig ;)

 
Buttons

Buttons

12 september 2013 19:53

hej snygging, Matte laser oxå böcker halva nätterna, och jag håller henne varm ..........blötpuss

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

12 september 2013 20:09

Jag ligger också uppe hos matte men sover nere i min egen säng sen!

 
Laika

Laika

12 september 2013 21:36

En bättre dag idag då, ja om man kanske tar bort det där veterinärbesöket förstås, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

12 september 2013 22:06

Ja en kanondag och även vererinärbesöket var helt okej, gick fort över och matte var ju med hela tiden!

 
Melody

Melody

12 september 2013 22:14

Så skönt du har det som gjort din vaccination! Det är dags för mig också säger matte, så nu är det bäst att hålla sig undan!
Fast bara de har mycket godis så märker jag nog inte av det där sticket!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

13 september 2013 06:53

Jag märkte det knappt och matte hann knappt att hålla mig innan vetten satte nålen i mig!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

16 september 2013 18:03

Tur att det gick snabbt hos veterinären och att ni fick "köttbullar" efteråt :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

16 september 2013 18:07

De är goda de där special köttbullarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards