Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 september 2013

Glädje!

Av Aamor & Tina - 13 september 2013 18:29

Det har varit en bra dag trots att det tydligen är fredagen den 13:e men vi är inte skrockfulla här tvi tvi tvi, hihi!

Min lite känsliga mage var inte riktigt i trim idag men det kan bero på vaccinationen och att jag inte åt dagen innan men vad gör det för det ska ju ut ändå och så länge jag inte har ont!


Syrran trodde att jag ville busa idag också eftersom vi gjorde det igår men hon gav upp efter ett tappert försök att få igång mig, vill jag inte så göra jag det inte!

Varit strålande sol hela dagen förutom i morse när dimman låg tät och allt var vitt, vi trodde nästan det snöat, hihi!


Matte var lite sen för hon behövde handla lite, hon köpte bla en blomma som matteföräldrarna fick för att de passar mig, hon gör det lite då och då.

Det var tur att hon var hemma med sakerna innan hon hämtade mig för när hon kom hem tjöt vårt larm och matte öppnade dörren och sa "är här någon så se till att sticka medan ni har chansen för kommer jag in är det kört för er!", vad skulle matte göra - hon är knasig.

Nu var här ingen utan det var strömavbrott i hela stan och larmet hade utlösts av det och matte fick ringa och återkalla larmet innan hon hämtade mig - jag slapp i alla fall höra det förbenade tjutandet!


Matte sa att vid jul, inte för att vi längtar dit men i alla fall ska de ha stängt på jobbet fr o m efter dagen slut den 20/12 och öppna igen den 7/1, detblir många lediga dagar för mig och matte - härligt!

Sen fick jag åka bil hem och när vi gick ut ur bilen kom Peggy in i garaget och hälsade på oss och slog följe med oss en bit hem.

Det är endast glädje idag och speciellt nu när jag är mätt och vet att vi har hela helgen framför oss!

Lite tråkigt är att matte börjar bli förkyld men vi får se vad det blir av det för ibland blir det inget och det hoppas vi på.

 

Gammal bild men mitt kattintresse började tidigt, hihi!



 
 
Laika

Laika

13 september 2013 19:21

Hihi, ja jag förstår att du är så duktig med katter när du började som så liten :D
Men hur skönt är inte det att veta att ha matte hemma så pass länge över julen, åhh så underbart. Här bävar matte för att hon måste jobba på julafton, usch och fy.
Skönt att slippa höra larmet också du, sånt blir man ju nervös av.
Ha en skön helg :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

13 september 2013 19:54

Gillar inte larmet!
Jo det började i tidig ålder att umgås med snälla katter så jag har viss träning, hihi!
Nä fy jobba på julafton, isch fast det säger matte att hon gjort förut och i många år men inte nu längre det gillar jag!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

13 september 2013 19:48

En tålig tjej som orkade med er, alla små huliganer ;-)
Ha en trevlig kväll och vi hoppas att matte INTE blir sjuk!!!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

13 september 2013 19:52

Ja det är hon och fortfarande lika tålig ;)
Nä matte vill inte bli sjuk så hon ska ta ett snack med kroppen, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

13 september 2013 19:49

Ta tass om matte, gos är ju aldrig fel! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

13 september 2013 19:50

Ska jag göra!

 
Melody

Melody

13 september 2013 21:26

I år är det ett sådant där år där alla ska vara hos oss och fira jul, så det blir nog en jul där matte knappt kommer ha någon tid med mig! Men det blir nog mycket gott att stoppa i magen när det ska bakas och lagas mat här i flera dagar innan julen väl är här!
Du får nog en riktig mysjul med din matte!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

13 september 2013 21:43

Tor jag också men du vad härligt att ha alla nära och kära hos sig. Du kommer att få mycket uppmärksamhet!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

16 september 2013 18:01

Stackars katten som blir alldeles överfallen :)
Vilken tur att det bara var strömavbrottet som gjorde att ert larm tjöt och att du slapp höra på tjutandet !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

16 september 2013 18:08

Ja vad skulle matte gjort om här var nån tjuv men det hade kanske blivit synd om tjuven i stället för matte är inte att leka med om hon blir ilsk, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards