Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 september 2013

Lördag!

Av Aamor & Tina - 14 september 2013 18:19

Är så härligt att det är lördag och vi fick sovmorgon även om matte vaknade redan 06.06, jag hoppade upp till henne och så gosade vi tills hon somnade om igen.

Vaknade igen vid 9 och strax efter gick vi ut, matte skulle kasta sopor och jag drog iväg henne sen på en långrunda, inte det bästa kanske direkt på morgonen för hon har inte riktigt ledat till ryggen men det gick bra ändå.

Härligt väder och massor av nyheter att läsa för det var ett tag sen vi gick den rundan.

Satte oss ute på bänken en stund när vi kom hem igen och efter en stund kom Arktis och hans matte.

Arktis var lite dålig idag för han hade ätit korvar som katterna hade hjälpt honom att sno från deras matte, busar.

Jag tröstade honom och la mig nära och ett tag la jag mitt huvud på hans kropp, matte hann inte ta nått kort då som tur var blev bättre så här, hihi!

 

Jag kan nog snart gå under honom när han står upp, hihi!


Inne drog matte igång dammsugaren, hon sa att hon var tvungen för någon drar in en massa skräp, undrar vem, hihi!

Sen börjar hon ju känna sig kass och förkyld så det var bättre att få det gjort om hon blir sämre, lät som hon hade ätit krita i morse.

Sen har vi slappat hela dagen, hörde att Arktis var ute en stund innan och då ville jag ut och kolla honom, verkade lite piggare.

Jo jag har varit en vända på trimbordet för matte hittade några tovor på ena bakbenet när vi gosade i morse men nu är de borta.

Har ätit min mat och matte lagade mat till sig under tiden så vi är bägge mätta och glada, hihi!

Vi ska fortsätta med vårt slappande nu i kväll, matte tar nog en bok och lägger sig på soffan för jag hörde henne nämna nått om skit program på TV, hihi!


 
 
Laika

Laika

14 september 2013 19:04

Så mysigt det ser ut när ni ligger där båda två :) Tur att han har dig Aamor, någon som kan trösta när magen gör ont. Vet du, det är bra med en stor hundkompis om man vill kaxa med någon annan stor hund någon gång, då har man liksom någon att gömma sig bakom. Något jag provat och voffar av erfarenhet, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 september 2013 19:08

Jag kaxar mig bra själv, är störst av alla hundar här i närheten, kaxade mot en amstaff innan idag men han ville inte ens titta på mig, hm!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

14 september 2013 19:45

Kul att "Arktis" katter matar honom :)
En av katterna ur vår uppfödning matade familjens hund med julbordets alla köttbullar. De var nästan slut innan matte upptäckte deras "samarbete".
Kisse var i skafferiet och puttade ner de nystekta köttbullarna, som stod på svalning, ur skålen med tassen en i taget till hunden ;-)

En bok är säkert bättre än dyngan dom sänder på TV...
Hoppas att matte mår bättre imorrn!
Ha en trevlig lördagskväll.

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

14 september 2013 20:05

Det var en smart katt, sån skulle jag ha som kunde hjälpa mig att putta ner godiset, hihi!
Ja en bok är nog bättre!
Hoppas matte också men nu börjar näsan täppas till också.

 
Melody

Melody

14 september 2013 20:32

Helt klart behöver jag en katt i min tillvaro, för här regnar det varken köttbullar eller korvar! Men ont i magen vill man ju förstås inte ha, men matte säger att jag har plåtmage så det vore nog inga problem alls för mig. Han verkar bra gosig den där Arktis! Ge honom en puss från mig!
Nospuss till dig från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

14 september 2013 20:53

Det ska jag göra!
En serverande katt hade nog passat dig, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

16 september 2013 17:58

Vilken mysig bild på dig och Arktis !
Vilka busiga katter som hjälpte honom att sno korvar *fniss*

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

16 september 2013 18:09

"Mina" katter är allt lite busiga!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards